• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

enter in een tekst veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcodennis

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2016
beste lezer

ik had een vraag
ik heb een user form gemaakt waar een aantal tekst velden in zitten
nu heb ik 2 tekst velden waar een verhaal genoteerd kan worden
echter is het nu zo dat je 1 zin maak omdat als je op enter druk de cursor naar het volgende tekst vak gaat en dit is juist niet de bedoeling
hoe kan ik het zo doen dat als men een verhaal aan het schijven is op enter kan drukken om zijn verhaal een regel lager te kunnen vervolgen
ik hoor het graag

Zet de eigenschap "MultiLine" van de Textbox op True.....

bedankt voor je reactie,

echter is het enige wat hier in veranderd dat als je aan het einde van je tekst veld ben dat hij een regel naar onder gaat en dan daar verder gaat.
en ik wil dat je zelf kan aan geven door middel van een enter dat hij een regel naar beneden gaat en dat doet hierbij nog niet(bij mij)

Zet 'enterkeybehavior' ook op true in de eigenschap.

Zet 'enterkeybehavior' ook op true in de eigenschap.
Dat advies wilde ik gisteren ook geven, maar in Excel 2010 lost dat het probleem niet op (niet op mijn computer in elk geval).

Edit:Inderdaad, ik zie nu dat als zowel 'multiline' als 'Enterkeyboardbehavior' op True staan (zoals Harry schreef), de cursor het tekstvak na Enter niet verlaat maar naar een volgende (blanco) regel gaat. Dat laatste kan evt. met een macro wel ongedaan worden gemaakt, maar dat zal doorgaans niet de gewenst zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan