• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enter/nieuwe regel

Excelvbas01

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2020
Ik gebruik deze code:
Code:
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
om cursor aan het begin van het document te plaatsen. Het werkt prima.
Ik wil een ding toevoegen maar lukt niet. Ik heb gezocht en alles geprobeerd maar zonder resultaat.
De bedoeling is als volg. Als de cursor aan het begin van het document is , wil ik dat er een enter gegeven wordt zodat er een nieuwe regel ontstaat. Ik hoop dat iemand hier een oplossing. heeft.

Code:
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
Selection.TypeParagraph
P.S.
Hoort thuis in forum Word.

Code:
ActiveDocument.Content.InsertBefore vbCr

Bedankt voor de suggesties. Ik loop nu tegen een kleine probleem aan. Elke keer als ik een op de knop druk word nieuwe regel gevoegd en dat is niet de bedoeling. De bedoeling is een regel daarna niet meer.
Ik denk dat dit de oplossing is.
Code:
Selection.TypeBackspace

Wonderlijke procedure; je weet dat je, als de cursor aan het begin van het document staat, met één toets (<Enter>) een nieuwe regel kan maken? En dat je voor het starten van een macro op zijn minst twee toetsen nodig hebt, of meerdere handelingen? En dat dus je tijdwinst helemaal 0,0 is?

Oftwewel: een handeling maken die niet altijd dezelfde handeling verricht (begin document + nieuwe regel, maar niet altijd een nieuwe regel) een zeer onhandige macro is, die meer ellende oplevert dan winst.
Wat is er mis mee om de originele macro te houden, en dan (desnoods huur je daar iemand voor in) handmatig een extra regel toe te voegen, en dan verder te gaan typen?

Ik weet dat dit omslachtig is maar dit is een tijdelijke oplossing en het wekt tot nu toe goed. Er is ongetwijfeld een ander oplossing maar die heb ik nog niet kunnen vinden/schrijven. Ik kan die regel(s) handmatig verwijderen, dat deed ik ook, maar als Excel dit voor mij kan doen waarom zou ik dan dat zelf moeten doen. Vandaar dus deze vraag.

De gebruikte code is niet voor Excel maar voor Word.

Terug
Bovenaan Onderaan