Enter opdracht automatisch uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdw

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Berichten
120
Sorry, maar ik heb dit eerst onder besturingssystemen => WIN XP geplaatst.
Ik denk echter hier beter thuis hoort.
Ik zoek naar een oplossing om in een cmd file (batch-file) de taak van de enter-toets te vervangen door een commando.
Voorbeeld opgemaakt in kladblok.
Patch C:\program files\test;c:\program files\test 2
probeer.exe
probeer2.exe

Uitleg:
test is een programma dat wordt opgestart met probeer.exe
test 2 is een programma dat wordt opgestart met probeer2.exe
Als programma "probeer.exe" opstart verschijnt er automatisch een venster dat zegt:
"bedankt voor de keuze van dit programma" dit kan je enkel met op de ENTER toets te drukken wegdoen. Daarna verschijnt er een tweede venster dat opnieuw met Enter moet gesloten worden.
Nu zou ik graag een regel toevoegen die dat handmatig ingeven van ENTER met een commando oplost.
Kan iemand mij daarbij helpen of doorverwijzen naar deskundigen die daar een oplossing voor weten?

Ik kijk vol belangstelling uit naar de oplossing.
Vele groeten
Chris
 
Met het command "pause" komt er "Druk op een toets om door te gaan..."

Bedoel je dat?


Groet,
 
Nee, ik bedoel als het programma die ik met CMD (batch-file) oproep dan start het programma (wat ik ook wil). Maar terzelfder tijd verschijnt er een venstertje met de tekst: "bedankt voor de keuze ..." en dan moet ik op enter duwen om het venstertje te sluiten (kan ook met een X rechts-boven het vestertje". Hierna verschijnt er nog een tweede vestertje.
Nu zou ik graag hebben dat ik in mijn batch-file een lijntje (die eventueel verwijst naar een extern progr.tje) toevoegen die de manuele ENTER-functie overneemt. Zodat ik geen ENTER toets meer moet indrukken om de vraag te beantwoorden.
De eerste maal vond ik dat niet erg maar nu vind ik dat redelijk vervelend:shocked:

Bedankt voor het zoeken naar een oplossing.
 
In het geval van een batch-script zou ik iets als taskkill gebruiken om de desbetreffende applicaties handmatig af te sluiten. Een andere mogelijkheid zou het versturen van een DestroyWindow message naar de desbetreffende applicaties, maar hiervoor zou dan wel geprogrammeerd moeten worden.
 
Ik denk dat mijn formulering niet duidelijk is ...
Als ik het programma open (ook zonder batch-file) dan verschijnt er een venster dat ik niet wil.

Een voorbeeld van zo'n venstertje:
Afbeelding.jpg

Nadat dit venstertje gesloten wordt kan ik het programma gebruiken ...
Nu wil ik in de batch file een routine zodat bij het verschijnen van het venstertje dit automatisch gesloten wordt (en niet door op de ENTERTOETS te drukken).
Het venstertje is geen programma.

Groetjes
Chris
 
Laatst bewerkt:
Misschien met:
@echo off
echo Bedankt voor....
pause
exit

Groet,
 
Ik denk dat mijn formulering niet duidelijk is ...
Als ik het programma open (ook zonder batch-file) dan verschijnt er een venster dat ik niet wil.

Een voorbeeld van zo'n venstertje:
Bekijk bijlage 125867

Ik had inderdaad iets anders in gedachte, maar nu is het me wel duidelijk. De beste oplossing is om ervoor te zorgen dat die messagebox gewoon nooit getoond wordt. Indien het om normale executables gaat zal je bij openen in bijvoorbeeld OllyDbg bij het zoeken naar de melding die getoond wordt bij iets als het onderstaande uitkomen:

[cpp]
CPU Disasm
Address Hex dump Command Comments
0040102A |. 6A 00 PUSH 0 ; /Type = MB_OK|MB_DEFBUTTON1|MB_APPLMODAL
0040102C |. 68 00204000 PUSH OFFSET 00402000 ; |Caption = ""
00401031 |. 68 06204000 PUSH OFFSET 00402006 ; |Text = "Bedankt voor het gebruik van onze software!"
00401036 |. 6A 00 PUSH 0 ; |hOwner = NULL
00401038 |. E8 61010000 CALL <JMP.&user32.MessageBoxA> ; \USER32.MessageBoxA
[/cpp]

Het enige dat je nu hoeft te doen is alle desbetreffende bytes vervangen met NOPs (No Operation Performed) en de messagebox zal nooit meer getoond worden (mits er geen andere maatregelen getroffen zijn om de code te beveiligen). Als je de programma's even online zet en dan zal ik er later op de dag wel even naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan