entire row delete

• Onderwerp starter Onderwerp starter pasan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
hallo

ik heb codes gevonden die zoeken naar een bepaalde waarde en als deze waarde in bijv kolom A voorkomt dan wordt de gehele rij verwijdert

wat ik graag wilde is zoeken naar waarden die niet het zelfde zijn als a,b,c,d,e of hoofdletters A,B,C,D,E dus als er wat anders staat of als een cel leeg is dan entire row delete
in mijn workbook moet in blad1 en in kolom A alleen abcde of ABCDE komen te staan maar helaas slaan gebruikers rijen over of typen ze wat anders in en elke week moet ik dan handmatig alles weer opruimen

groet

Pasan:thumb:

het verkeerd typen is op te lossen met gegevens(validatie).

voor het wissen van lege cellen in kolom A gebruik ik onderstaande code.

Code:
Sub wis_lege_rijen()

With Columns("A").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Cells
    .EntireRow.Delete Shift:=xlUp
  End With
  If Err.Number <> 0 Then MsgBox "Uitvoering niet mogelijk : geen of allemaal lege cellen"
 End Sub

hoi
helaas het gebruik van gegevens validatie gaat niet werken simpel omdat er dan helemaal niks meer wordt ingevuld als er ook nog fout meldingen in beeld komen of als men niet op kan slaan. (pak hm beet 60 gebruikers)
en het gaat niet alleen om de lege cellen
nogmaals: als er in blad1 in kolom ("A4:A") de letters (a b c d e) of (A B C D E) voorkomt dan niks doen en anders gehele rij verwijderen
dit in office 2000
als ik dit simpel zou kunnen oplossen (opruimen) door dit in vba toe te voegen dan is het geen probleem om iedereen die met dat blad moet werken lekker zn eigen gang te laten gaan en alleen die regels te bewaren die er toe doen

groet

Pasan

Laatst bewerkt:
Code:
Sub tst()
sq = "A|B|C|D|E"
With Sheets("Blad1")
    For i = .Range("A65536").End(xlUp).Row To 4 Step -1
        If InStr(sq, UCase(.Cells(i, 1))) = 0 Or .Cells(i, 1) = "" Then
            .Cells(i, 1).EntireRow.Delete xlUp
        End If
    Next