entrypoint niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Ik heb de pc geupdate van de packardbell site, met de sn code van mijn pc.
(want ik heb een probleem met mijn direct 3d dat nog steeds niet opgelost is) ik kan dus geen 3d screensaver draaien krijg dan zwart beeld.

Maar nu heb ik een ander probleem nadat ik alle updates gedaan heb, krijg ik steeds na het opstarten van de pc de volgende foutmelding:

raid_too.exe - Entrypoint niet gevonden.

Dan een rood kruisje met het volgende melding:
kan entrypoint van procedure 7vr_create_stripe@YAHHQAHHQAHKH@Z niet vinden in DLL-bestand drvInterface.dll

Hoe kan ik dit nu weer oplossen? En als ik dit oplost, is dan mij n direct3 misschien dan weer goed?

De meldingen slaan op de software om 2 of meerdere harddisks te 'bundelen' tot 1 (grote) harddisk. Heb je maar 1 harddisk in je systeemkast, dan lijkt het me niet zinvol om die tool op je systeem te hebben. Die zou je dus moeten kunnen deïnstalleren, denk ik (vraag het vooraf wel even na bij de helpdesk van Packard Bell!!)

Problemen met Direct3d zijn gerelateerd aan je videokaart en/of de drivers daarvan. Je probleem daarmee ga je dus niet kunnen oplossen met het Raid_Tool 'probleem'.

Wat het Direct3d probleem, raad ik je aan het volgende te doen:
- Installeer DirectX 9.0c over de huidige versie heen. Link: klik hier
- Draai daarna dxdiag.exe (Start -> Uitvoeren -> dxdiag.exe), en kijk naar de meldingen die je bij de tests krijgt.

Tijs.

OK bedankt dan weet ik wat het is. En wat betreft directx 3d, dat heb ik al geprobeerd om de directx 9 te installeren zelfs verleden week voor de 2e maal.en de test direct 3d heb ik bij dxdiag ook gedaan, deze is dus niet goed. Wordt gezegd dat ik annuleer, maar dat doe ik dus niet.
De direct draw is ok.

en de directx geeft aan dat er geen problemen zijn.

Maar de test direct3d werkt niet, dus ik weet hier echt geen oplossing meer voor. Ook bij probleem oplossen gekeken en daar het nodige geprobeerd, maar niets. Heel raar

Ga specifiek op zoek naar zgn. WHQL gecertificeerde drivers voor je videokaart. Dat is niet noodzakelijkerwijs de nieuwste videodriver.
Kijk daarvoor bij de fabrikant van de videokaart.

Vóórdat je de 'nieuwe' driver installeert, eerst de oude verwijderen. Vaak is dat via Configuratiescherm -> Software.

Tijs.

Wat zijn WHQL gecertificeerde drivers ? Dit is iets nieuws voor mij, en hoe weet ik dat ze dat zijn?
De drivers die ik gedownload heb zijn van de packard site via mijn sn nummer, da krijg ik precies te zien wat in mijn pc zit en welke updates ik kan downloaden. Is dat dan niet WHQL gecertificeerde drivers ?

WHQL zijn drivers die zijn getest door Windows Hardware Quality Labs. Ze zijn dan getekend door Microsoft als 'veilig', 'goed', dus voldoenend aan de eisen van Microsoft, ook voor wat betreft DirectX.

Windows Hardware Quality Labs (WHQL) supports the Microsoft Windows Logo Program for hardware with the Hardware Compatibility Test (HCT) kits, test information, and data for hardware testing and driver signing.

Het kan best zijn dat de drivers van Packard Bell geen WHQL drivers zijn...

Kijk anders bij de fabrikant van de videokaart (vaak www.nvidia.com of www.ati.com) voor drivers voor jouw videokaart die wel WHQL zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan