Envelop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik ben "writer" aan het uitproberen maar ik heb het volgende probleem:

Bij het maken van de layout van de "envelop" tabblad "formaat" zijn de posities van de "Geadresseerde" en de "Afzender" juist ingevuld. De positie "van boven" van de 1e is ingesteld op 5,70 cm en deze van de 2e op 1,00 cm. Bij het afdrukken van de envelop staan de teksten echter op een geheel andere plaats: 5,7 cm is 8 cm geworden (wat op zich niet zo erg is) en 1 cm is 3,4 cm geworden zodat de "Afzender" bijna midden op de linkerkant van de envelop komt te staan.

Wie kan mij zeggen wat er verkeerd gaat en hoe ik het probleem kan oplossen?

Dank voor de moeite.

De positie "van boven" van de 1e is ingesteld op 5,70 cm en deze van de 2e op 1,00 cm. Bij het afdrukken van de envelop staan de teksten echter op een geheel andere plaats: 5,7 cm is 8 cm geworden (wat op zich niet zo erg is) en 1 cm is 3,4 cm geworden zodat de "Afzender" bijna midden op de linkerkant van de envelop komt te staan.

Wie kan mij zeggen wat er verkeerd gaat en hoe ik het probleem kan oplossen?

Ik vermoed dat er nog ergens een marge van ongeveer 2,4 cm staat ingesteld.

5,7 + 2,4 = 8,1 en 1 + 2,4 = 3,4 cm

Bedankt, DiGro, maar....
Heb mij tot nu toe rot gezocht maar ik kan nergens een marge vinden!! Kan je mij zeggen waar die eventueel staat ingesteld? (De marge wordt wel vermeld bij "pagina-instelling" maar daar staat een marge van 5 cm. Dit kan er, denk ik, niets mee te zien hebben!!)

Bedankt, DiGro, maar....
Heb mij tot nu toe rot gezocht maar ik kan nergens een marge vinden!! Kan je mij zeggen waar die eventueel staat ingesteld? (De marge wordt wel vermeld bij "pagina-instelling" maar daar staat een marge van 5 cm. Dit kan er, denk ik, niets mee te zien hebben!!)

Lijkt mij ook niet dat dat hem kan zijn.

Breedte van de envelop misschien ?

Of dat bij het afdrukken alles een beetje naar rechts verschuift ?
Het moet zo'n beetje in de buurt van 1 inch zijn

Misschien dat als je 2,4 cm van de breedte van de envelop afhaalt het wel gaat kloppen.
Je kunt een Gebruikergedefineerd formaat maken met dezelfde margeinstellingen als die welke je nu hebt.

Ik weet dat het in veel gevallen een probleem is om alles precies op zijn plek te krijgen.
Zelf print ik eigenlijk nooit enveloppen. Ik plak er een sticker op, mar ja ik ben lui :D

Ik heb de zaak een ganse tijd laten rusten en heb nu de oplossing (dacht ik) gevonden.

Stel de plaats van de afzender en de geadresseerde juist in op het tabblad "Formaat" van het menu "envelop". Geef ook het formaat van de enveloppe aan. Vergeet niet te klikken op "wijzigen".

Selecteer daarna de juiste enveloppositie in het tabblad "Printer" en vergeet niet op "Wijzigen" te klikken.

Als je nu de envelop afdrukt verloopt alles naar wens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan