Epox 8RDA+ niet stabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennie 26

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2000
Krijg mijn epox RDA+ niet stabiel bij XP 2600+ op 166MHZ
Kent iemand dit probleem ,
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd flashen bios , en dergelijke , maar tot 163 gaat het goed en daarna is het over , moet dit mobo toch gewoon aankunnen ....?
Ook nog steeds problemen met opstarten van computer met toetsenbord in PS2 , herkent die helemaal niet
Ik heb hem nu op USB , via een verloop (dus van PS2 naar USB ) maar dat lijkt me ook een beetje onnodig

Hoe staat je PCI devider ingesteld??? Omdat je ook problemen hebt met de PS/2 aansluiting (is ook gebaseerd op pci) vermoed ik dat daar misschien een probleem ligt.

De PCI staat gelocked op 33 MHz bij de nForce 2, dat is dus geen mogelijkheid.

Als je je AGP op 66 zet en je FSB gelijk op 166, lukt het dan niet? En welk geheugen heb je?

Laatst bewerkt:
Kingston Geheugen

ER zit 512 Kingston in , 333 Value
Het vreemde inderdaad is ook dat de PS2 niet werkt , tenminste als ik snel del indruk bij opstarten dan kom ik wel in het BIOS , maar dan doet die ook niks meer ,
Ik heb nu een USB splitter gebruikt , maar dat wil ook wel eens problemen geven dat die ineens na opstarten ook niet werkt (en ik dus geen wachtwoord kan invoeren) heel fijn ....
Het gaat goed tot 162/163 MHZ , ik kan hem niet op 166 zetten dan loopt die vast na een aantal minuten...

ik weet niet welke instelling dat is , op het mobo

Kan je misschien vertellen waar ik dat kan vinden in het bios onder welke waarde ?

Groeten
Hendrik

Normaal gezien in hetzelfde menu als de FSB...

Is het wel een 2600+ die geschikt is voor 166mHz? Heb je niet toevallig het 133mHz model?

Wel 166 FSB ...

Zo ver ik weet is het wel een 166 , ook de AGP fsb staat op 66 , maar ook hier meteen na 5 minuten een vastloper
Als ik hem op 162 geeft die hem ook maar als een 2400 aan , misschien een jumper aanpassen op het moederbord ??
Kan dit het nog zijn ...

dus je weet niet zeker wat voor CPU je hebt? Misschien kun je de leverancier bellen. Of je kunt booten met een fsb van 133 en dan met een diagnosetool achterhalen wat je precies voor cpu hebt. Het eerste lijkt me makkelijker...

Als ik hem op 162 geeft die hem ook maar als een 2400 aan
betrekkelijk eenvoudig:
een XP2600 loopt op 2083 mHz (fsb166 versie dan).
2083 / 166= mp van 12,5
12,5 x 162 = 2025
En de echte kloksnelheid van een 2400+ is 2000mHz. En je CPU krijgt dan de dichtst bij liggende rating toegekend.

ik gok op een 'foute' processor. Ik denk dat je systeem bij 133 x 16 probleemloos werkt.

Dat betekend dus dat ik de multiplier moet verhogen ?

Wil je daarmee zeggen dat ik de multiplier moet wijzigen van 12,5 naar 16 ?
Kan ik dit zomaar ongestraft wijzigen ?

Re: Dat betekend dus dat ik de multiplier moet verhogen ?

Geplaatst door Hennie 26
Wil je daarmee zeggen dat ik de multiplier moet wijzigen van 12,5 naar 16 ?
Kan ik dit zomaar ongestraft wijzigen ?
je moet wel zorgen dat de FSB laag staat...

Maar toch vind ik het raar: het moederbord kan normaal gesproken prima op 166mHz lopen. En ik zou zeggen dat je een 133mHz 2600+ zou moeten kunnen overclocken naar een fsb van 166. (maar daar weet steve vast meer over te vertellen) Dus daar zou het probleem eigenlijk niet kunnen zitten.

Wat voor geheugen heb je en op welke snelheid draait dat?

Ik zou je FSB en muliplier in BIOS zo instellen dat je veilig windows kunt bereiken en van daar uit even een diagnosetool gebruiken om te kijken wat voor CPU je precies hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan