Epson-205 vindt (soms) geen verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jana2000

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2013
Ik heb een gloednieuwe Epson-205. Ik heb die bij me thuis geïnstalleerd en alles werkt perfect. Enkele dagen per week gebruik ik alleen mijn I-pad op een ander netwerk. Op dat ander netwerk vind de printer geen Wifi- verbinding. Ik kan op die dagen ook niet beschikken over de cd- rom, USB, noch pc of Mac.
Weet er iemand een oplossing want ik ben niet kundig genoeg. Ik zou u heel dankbaar zijn.

Ik snap je uitleg niet echt. Die Epson printer staat op je thuisnetwerk. Met je iPad werk je soms op een ander netwerk, waar is dat ander netwerk? En neem je dan ook je printer mee naar dat ander netwerk?

Ik neem aan dat je een Epson Expression Home XP-205 bedoelt.
In ieder geval kan hij niet overweg met WPA2 beveiligde netwerken, want ondersteunt alleen WEP 64 Bit, WEP 128 Bit, WPA PSK (TKIP), WPA PSK (AES).
Het ligt er (vlgs. deze link niet aan de ondersteuning van typen netwerken, want 802.11b, 802.11g en 802.11n worden ondersteund.
PS: Ik neem hier aan dat je bedoelt dat de iPad wél kan verbinden, maar de printer niet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik snap je uitleg niet echt. Die Epson printer staat op je thuisnetwerk. Met je iPad werk je soms op een ander netwerk, waar is dat ander netwerk? En neem je dan ook je printer mee naar dat ander netwerk?

Ja, heb hem daarvoor gekocht. Ik moet een drie-vier keer per week naar ziekenhuis voor dialyse en moet er nadien paar dagen blijven en dat is ander netwerk. De printer kon ik daar niet installeren wegens geen cd-rom of pc of Mac. Dus deed ik het thuis waar alles werkte. Mijn I-pad heeft op de server van ziekenhuis geen probleem met vinden van Wifi verbinding. Printer wel. Vindt geen verbinding, nogmaals ik ken er niet veel van. Vindt het eigenaardig dat Wifi bij I-pad wel werkt en Wifi v.d epson niet. (In ziekenhuis). Ik hoop dat het duidelijker is nu.
Bedankt voor je reactie. Grtz. Pfffff kende ik er maar meer van...

Epson 205

Tijs,
Dank u voor uw reactie. Alles klopt wat je schreef (type,ondersteunings-url).
Ik kan inderdaad I-pad verbinden maar printer niet helaas. Ik had die printer gekocht om in het ziekenhuis te gebruiken (moet dialyse ondergaan en dan paar dagen verblijven ter observatie) Ik kon hem daar niet installeren omdat ik geen cd-rom daar kan gebruiken en ik heb geen laptop. Een externe cd-rom voor I-pad vind ik aan dure kant. Daarom installeerde ik de printer thuis op vaste pc waar hij perfect werkt. Dus ik zoek een oplossing om printer in ziekenhuis te kunnen gebruiken.
Ik vond de ondersteunings-url terug maar ik zie niet meteen een oplossing.
Pfffff kende ik er maar meer van. Mocht je een oplossing vinden mag je altijd reageren.
Grtz,j nog ns bedankt.

[
TABLE][/TABLE]
Ik neem aan dat je een Epson Expression Home XP-205 bedoelt.
In ieder geval kan hij niet overweg met WPA2 beveiligde netwerken, want ondersteunt alleen WEP 64 Bit, WEP 128 Bit, WPA PSK (TKIP), WPA PSK (AES).
Het ligt er (vlgs. deze link niet aan de ondersteuning van typen netwerken, want 802.11b, 802.11g en 802.11n worden ondersteund.
PS: Ik neem hier aan dat je bedoelt dat de iPad wél kan verbinden, maar de printer niet.

Succes,

Tijs.

op de printer zal je dan ook het paswoord van de ziekenhuis wifi moeten ingeven wat je , veronderstel ik, ook moet doen met je iPad? Laat het ziekenhuis toe dat je een printer op hun netwerk aansluit? Heb je het hen gevraagd?
Welkom op dit forum trouwens.

Epson 205

Hallo, bedankt voor je reactie. Nogmaals ik ben echte leek en zou bij god niet weten wat ik doen moet.
Ik heb dat punt 12 bekeken maar maakt me niet veel wijzer. Moet ik al die punten nagaan ? Ik kan ze immers niet overschrijven. ( printer ) werkt dus niet hè. Ik verblijf meerdere dagen in ziekenhuis voor dialyse waarna ik paar dagen moet verblijven ter observatie. Al die stappen overschrijven lukt me niet. Ik heb daar geen laptop anders kon ik hem daar geïinstalleerd hebben. Dus deed ik het thuis op vaste pc. Waar hij wél werkt. Externe cd-rom voor I-pad vind ik aan dure kant. Tja. Leren mee leven zeker hè ?
Mocht u alsnog n oplossing vinden is die uiteraard altijd welkom.
Toch nogmaals dank.
Grtz,j.

@dnties
WPA2 zou moeten getest worden want Epson zelf doet daar nogal dubbelzinnig over; zie maar onder pt.12 op de volgende link
http://www.epson.co.uk/gb/en/viewcon/corporatesite/products/mainunits/faq/11534/3849
•If you set WPA2 as the security type for the router, select either WPA-PSK (TKIP) or WPA-PSK (AES) as appropriate.
Unquote

Edison 205

Hallo, dank je voor uw tip. Ik heb morgen afspraak met informaticadienst. Zij zullen het bekijken en voorleggen aan afdelingshoofd. Die beslist erover immers.
Hartelijk dank.
Grtn,j.

op de printer zal je dan ook het paswoord van de ziekenhuis wifi moeten ingeven wat je , veronderstel ik, ook moet doen met je iPad? Laat het ziekenhuis toe dat je een printer op hun netwerk aansluit? Heb je het hen gevraagd?

Dank je, ik heb morgen afspraak met informaticadienst die het nadien gaan voorleggen aan de hoofdverpleegkundige die beslist of het mag of niet.
Nogmaals hartelijk dank.
Grtn,j.

Jana
dat pt.12 waarnaar ik verwees was aan Tijs gericht. Het beste is inderdaad om toestemming te vragen. Nog een kleine tip voor gebruik van dit forum; je hoeft niet aan iedereen apart te antwoorden:p
Succes en sterkte
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan