Epson DX4000 niet weergegeven in netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tecker

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
22
Vroeger had ik een draadloos netwerk. Waarin ik van XPpc2 naar XPpc2 kan printen via het netwerk. Nu heeft echter XPpc1 de brui eraan gegeven en is deze vervangen door een standaard Pc met windows 7. Op de 7pc ben ik niet meer instaat de printer in het netwerk te vinden.

Het is waarschijnlijk heel erg voor de hand liggend maar ik vind de oplossing maar niet.

Zijn er een paar stappen die ik moet ondernemen in windows 7 om de printer werkende te krijgen?

Met vriendelijke groeten,

Tedcker
 
Als ik ervan uit mag gaan dat de printer op XP2 gedeeld wordt én dit ook het geval was toen XP1 nog in leven was (dus toen het nog werkte):
a. Zet de XP2 pc in dezelfde werkgroep als de W7 computer: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam
b. Kijk in het Netwerkcentrum van de W7 computer na of "Netwerkdetectie" en "Bestanden delen" wel aanstaat. Kijk daar ook na dat de dat de status van de verbinding niet op "Openbaar" staat maar op "Particulier netwerk"
b. Kijk na of er geen updates zijn voor XP2. Het gaat hier dan (vooral) dat de LLTD responder geïnstalleerd is op XP.

Meer (download-)informatie over LLTD + andere relevante zaken omtrent delen vanuit XP: hier
Andere link over samenwerken Vista/W7 in een netwerk waar W2000/XP mappen en printers delen: hier
Andere link over het laten samenwerken van Vista/W7 met W2000/XP computers in een thuisnetwerk: hier

Succes,

Tijs.
 
Merci,

Sorry het duurde even voor een reactie maar uiteindelijk heb ik hem aan de praat gekregen. Het waren de werkgroepen die niet correct waren.

Bedankt
 
Fijn dat het gelukt is en bedankt voor de terugmelding. :)

Graag nog even met de muis klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan