EPSON Photo Stylus R300

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertje B.

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Sinds gister kan ik niks meer printen. Het rode lichtje van de inkt knippert en de cartridges lijken niet herkent te worden. Ik kan ze er ook niet opnieuw erin doen, aangezien ik dat inktpatroon niet verschoven krijg en het klepje dus niet omhoog kan doen. Ik heb de printer maar even opnieuw geïnstalleerd, maar daarna kon hij tijdens de installatie van de drivers de printer niet vinden of zo, maar de installatie lijkt wel succes voltooid te zijn, aangezien hij ook bij printers staat aangegeven als standaardprinter. Hoe kan ik hem weer werkend laten krijgen?

Eerste wat je moet proberen is het volgende:
1. Koppel de printer af van de computer (USB of printerkabel uit de printer halen).
2. Koppel de printer af van het lichtnet (=voedingsstekker eruit trekken) en een minuut wachten
3. Klep waar het afdrukgedeelte achter zitten openzetten.
4. Netspanning weer aansluiten (nog niet aansluiten op de pc) en de printer aanzetten als die niet automatisch aangaat.

De printer zou dan het vakje waar de inktcartridges in zitten naar het midden moeten verplaatsen, zodat je erbij kunt om ze evt. te verwijderen, terug te zetten etc. Hierna het klepje(s) weer dicht doen, en weer verbinden met de computer.

Tijs.

Gedaan wat je zei, maar helaas geen resultaat. De cartridges verschuiven wel bij het opstarten, maar daarna kan ik ze zeg maar niet meer in het midden krijgen.

Hmm... dan weet ik het ook niet meer. Wellicht is het 'positioneringslint' (die met de verticale metalen streepjes) smerig?

Persoonlijk zou ik Epson gaan bellen voor verder advies.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan