Epson printer XP-405 is slechts om de 3 dagen zichtbaar in het wifi-netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo een paar stappen:
a. [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
in het CMD-venster:
ping 192.168.2.100
Kijk of je response krijgt.
b. [Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
Klik aan in linkerbovenhoek ervan iets dat heet Windows features toevoegen (of Windows onderdelen toevoegen en verwijderen of Windows-onderdelen in- of uitschakelen)
Zorg ervoor dat je de Telnet client toevoegt.
Dan weer terug naar het CMD-venster, en daar het volgende doen:
telnet 192.168.2.100 9100
Kijk of het CMD-venster zwart wordt (met de cursor linksboven).
Indien ja, dan kun je in ieder geval in Start -> Apparaten en Printers
een printer toevoegen, waarbij je aangeeft dat het een lokale printer is, je maakt een poort aan van het type Standard TCP/IP port en je geeft daar als adres op 192.168.2.100
Dan de juiste printerdriver erbij kiezen (of installeren) en kijken of je ernaar kunt printen. [Mogelijk werkt de optie Query op printer uitvoeren en printerstuurprogramma automatisch selecteren bij het invullen van het IP-adres van de lokale poort.]

Tijs.

Hallo Tijs Alles gedaan zoals je beschreef maar in de telnet-sessie krijg ik geen zwart scherm maar wel de melding "Kan geen verbinding met de host maken op poort 9100. Het maken van de verbinding is mislukt" Ook het pingen werkt niet.

Laatst bewerkt:
Dat is jammer :( Dan is hij niet als een 'normale' tcp/ip printer te gebruiken... Hopelijk bedenk ik nog wat, maar zal wel (áls ik wat kan bedenken) morgen of later in deze (werk-)week worden.
Ik neem aan dat de ping-test wél gelukt is, dus dat je response terugkreeg?

Tijs.

Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt is zelfs het pingen niet gelukt. In ieder geval reeds hartelijke dank voor je geduld en je tijd die je in mijn probleem wil steken. Apprecieer ik enorm!

Nu ja, ik ga er nog eens over nadenken, zoals gezegd... Het is wel een vreemd verhaal, omdat de printer blijkbaar wel verbonden zou moeten zijn met het netwerk... Zou inderdaad een probleem kunnen zijn met de printer zelf. :(

Tijs.

Enige wat ik vond is een firmware recovery tool op deze webpagina

Probeer dat eens (met de printer via USB aangesloten).

Overigens ga ik ervan uit dat je daarna weer opnieuw netwerkverbinding moet gaan maken op je Epson.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik had zo'n firmware recovery reeds gedaan en daardoor lukte die update nu niet meer.
Ik stuur je in bijlage het bestand met de netwerkstatus van de printer. Misschien kan je hier iets mee.

Bijlagen

a. Er staat bij <TCP/IP IPv4>: Obtain IP Address: manual
Dat klinkt alsof OP DE PRINTER ZELF een vast ip-adres is ingesteld ipv. via DHCP (reservering) toegekend door de draadloze router!
Pas dat op de printer eens aan naar Auto (of zoiets), herstart de printer en draai weer zo'n statuspagina uit.
b. Zodra je a. hebt gedaan én het via DHCP aan de printer toegekende ip-adres (zoals te verwachten) is 192.168.2.100
Ga dan eens kijken of de ping test wel lukt én start een webbrowser naar de URL als "configuration URL" werd vermeld: http://192.168.2.100
Kijk of je daarmee (de instellingen van) de printer bereiken kunt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb gedaan wat je voorstelde maar niets helpt. Geen ping en geen verbinding via de webbrowser :(

En wat geeft de afgedrukte statuspagina nú aan?

Tijs.

Bij obtain IP Adress staat nu Auto (DHCP) en het IP Adress is nog steeds 192.168.2.100

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan