Epson printer XP 5200

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Hallo iedereen,
Een vraagje..
Hoe kan ik ervoor zorgen dan mijn Epson printer XP 5200, alleen maar de
zwarte inktcartridge gebruikt, in de instellingen heb ik zwart geselecteerd,
maar ik twijfel of hij dat wel effectief doet... aangezien de vorige keer ook de kleuren
op den duur leeg geraakten..

Bedankt voor de info

Mvg

Ivan

Dit heeft niets met geld/verbruik te maken maar met de kwaliteit van het printen/afdruk. Dit is hoe CMYK werkt. It uses other colors so your black appear black, not grey.

De reactie van Senseo klopt niet; je kunt in de printer eigenschappen instellen dat hij alleen z/w afdrukt, en dan worden de kleuren patronen niet aangesproken. Wat wél zo is, is dat de printer ook de kleur patronen kan gebruiken voor zwart en grijs als hij op kleur staat ingesteld. In dat geval worden de kleuren patronen gebruikt om grijs en zwart te maken, wat uiteraard niet zo fraai is.

Oplossing is om in Zwart/Wit te printen en niet in grijstinten. Bij grijs wordt kleur gebruikt.

@OctaFish
Waarom moet je altijd op de persoon reageren en mij aanvallen en afkraken? Draag je eigen oplossing aan en niet meer dan dat.

Weer op mij persoonlijk reageren en mijn bericht afkraken.
Laat OctaFish zijn eigen oplossing aandragen en niet meer dan dat.

De berichten op internet geven weer dat het gebruik van kleuren een normaal iets is wat eigen is aan het onderliggende proces.
Wat ik begrijp op internet is dat zwart op een witte ondergrond niet in zwart resulteert maar in grijs. Dan ga je bijmengen. Lijkt mij logisch.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Waarom moet je altijd op de persoon reageren en mij aanvallen en afkraken? Draag je eigen oplossing aan en niet meer dan dat..
Als iemand (in dit geval jij) een verkeerde oplossing geeft, moet iemand zeggen dat die oplossing niet goed is. Take is like a man!

Terug
Bovenaan Onderaan