Epson printerkoppen reinigen niet voldoende

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Epsn Stylus Photo PX830FWD PX730FWD beiden zelfde cartridges. Perfecte afdrukken. Af en toe kuren dan reinigen en ze drukken weer perfect af. Recent teller gereset, hoefde eigenlijk nog niet en de lekbak vervangen. Bij de 830. Reinigen met reinigingsinktsets van 123Inkt, tot sint juttemis, maar steeds weer onderbroken afdruk figuurtjes en slechte afdrukken natuurlijk. Heel soms opeens goed maar vrijwel meteen daarna weer hommeles. Printers zijn niet echt oud overigens. Wat andere keren wel lukte gaat nu niet op. Reinigen met de originele inkt niet aan de orde want dan zijn ze zo leeg. Waarmee kan ik beter reinigen ??

Ik gebruik de sets van 123inkt ook, en ze werken uitstekend op mijn R2400. Bij mij kwam de noodzaak omdat ik, net als veel anderen vermoed ik, de printer uit werd gezet als hij niet wordt gebruikt. Epson waarschuwt daarvoor (niet doen!) en *******, ze hadden gelijk: sinds ik de printer altijd aan laat staan, geen centje last meer. blijkbaar moet het ding af en toe wat doen om de printkoppen in het gareel te houden, en lukt dat niet als hij uit staat. Met dichtslibbende printkoppen als gevolg. Bij mij was het: of de printer vervangen, of net zo lang doorgaan met schoonmaken tot-ie het weer deed. En uiteindelijk, kostte wel een dag, was hij dus weer bruikbaar. Sindsdien is hij niet meer uit geweest :).

Egkok,
Zover ik weet heeft een Epson geen printerkop - de printerkop zit in de inktpatronen.
Wat Epson wel heeft is een "inkt-geleider" deze kun je verwijderen en afspoelen met warm water.
Na afloop goed droogblazen met een hair drayer.

Om bovenstaande reden zijn Epson en HP cartridges ook veel duurder als die van Canon en/of Brother.
Canon en Brother hebben de printerkop NIET in de cartridge.

Derhalve, zijn je cartridges nog "nieuw" dan hoef je deze niet te vervangen, omdat de kop dan nooit 'versleten' kan zijn.

Hope this helps...

Zover ik weet heeft een Epson geen printerkop - de printerkop zit in de inktpatronen.
Was het maar waar.... dan zou ik alleen nieuwe patronen hoeven te kopen om weer perfect te kunnen printen. Dat is dus echt niet het geval. Je zult de printkoppen wel degelijk moeten reinigen.

Heel apart. Wel eens eerder gehad. Dan wisselde de nozzlecheck per kleur. Soms geheel goed en meteen daarna weer waardeloos. Om een of andere reden dan opeens weer feilloos normaal. Heb een keer de teller terug gezet. En de absorptie bak vernieuwd maar daar kan het toch niet aan liggen. Volgens mij zit er geen schoonmaak middel maar gewone inkt in de reinigingscassettes. Je kan er gewoon mee printen. Was maar waar dan zou het geen probleem zijn denk ik. Kan je niet bij de printerkop komen?

Ja van sommige dingen wordt je inderdaad niet goed. :confused: Ik heb ook geen passende oplossing..... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan