epson stylus color 460

Status
Niet open voor verdere reacties.

amanda87

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
hey ik had een vraag

ik heb een best wel oude printer waarschijnlijk al ruim 6 jaar het is de epson stylus color 460. Nou heb ik hem een tijd niet gebruikt omdat de cartridge (inktpatroon) heet dat volgens mij leeg was. Nou heb ik vandaag nieuw gekocht en kleur doet ut perfect alleen zwart doet het dus helemaal niet.

Kan iemand mij helpen met de oorzaak hiervan en hoe ik het kan oplossen???

Met Vriendelijke Groet

amanda

Een keer of 3 tot 5 de reiningsknop indrukken (en dus de spuitkopjes reinigen) zal het probleem mogelijk doen oplossen.

heb ik gedaan.... wel meer als dat maar hij doet het nog steeds niet. Kan het eventueel zijn dat die zwarte dan verstopt zit zoja kan ik dat dan zelf schoonmaken???

Oei, dan heb je idd. een probleem. Ik heb recentelijk een 3 jaar oude Epson om precies dezelfde reden naar de printerhemel gestuurd. Wacht even af of iemand anders nog dé gouden tip heeft. Onderwijl maar blijven hopen en proberen te reinigen. Leg de zwarte anders eens even op een warme radiator en probeer dan nog eens te reinigigen. Ik heb er geen flauw idee van óf de inkt dan mogelijk nog iets dunner wordt en daardoor de reinigingsprocedure misschien wél lukt, maar nee heb je nu al......................

Dan heb ik mogelijk nog een aanvullend adviesje;

in de handleiding van mijn splinternieuwe Epson (8 weken oud), wordt gesproken over inktbesparing door de printer NIET uit te zetten, maar permanent "onder stroom" te laten staan. Daardoor wordt een periodiek reinigingssyteempje geactiveerd dat per keer héél weinig inkt gebruikt voor een reinigingscyclus. Epson verhandelt verder in het stuk dat bij iedere "Aan" procedure als de printer uit is geweest, véél meer inkt wordt gebruikt dan bij de reinigingsprocedure als de printer continue aanstaat.

Ik ga het beleven..............

Ondanks dat je inderdaad wel eens last hebt van verstopte spuitmonden toch een goed printertje. Heb er 10 jaar lang met veel plezier mee gewerkt en hij heeft tot het laatste toe uitstekend gefunctioneerd, maar onlangs een laser gekocht. Mijn epson inclusief een compelte set nieuwe inktpatronen mag gratis worden opgehaald. :)

heb ik gedaan.... wel meer als dat maar hij doet het nog steeds niet. Kan het eventueel zijn dat die zwarte dan verstopt zit zoja kan ik dat dan zelf schoonmaken???

Het bekende Epson probleem.
-probeer luchtgaatje bovenin patroon door te prikken met naald
-probeer z.g. spoelpatronen
-flink kloppen met patroon op tafel zie of er inkt uit komt
-evt. nieuwe zwarte patroon
-verder :rolleyes:spoeluh, spoeluh, 24 uur soppen en weer spoeluh!
-nee, een defecte inktpatroon kun je niet zelf schoonmaken
-waarschijnlijk zit de printkop verstopt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan