Epson stylus print alleen nog in rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

anne1510

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2012
Goede avond,

Mijn Epson Stylys DX8450 print alleen nog in rood als ik een kleurenprint wil printen.
Indien ik kies voor "alleen zwart", dan gaat het goed en krijg ik een zwart/wit print.
Weet iemand hoe dit op te lossen?
Bedankt,

Mvg,
Annemarie

het is te flauw om te suggereren dat de inkt op is .. maar zoiets moet het natuurlijk wel zijn.
het je gekleken naar de koppen of ze schoon zijn en niet versptopt? er een reinigings programma beschikbaar voor de printer?
Als je een opgebruikte kleur vervangt, word de kop dan ook vervangen? Een vast prrintkop kan vuil worden en dichtslibben.
Succes

Ik heb alle kleuren vervangen.
Met de oude cardridges kreeg ik een blauwe achtige afdruk.
Mijn oplossing was dus alles vervangen en nu is de afdruk rood.
Kan je mij adviseren hoe ik de koppen moet vervangen?
Ik ben heel benieuwd.
Bedankt!!

koppen

helaas beschik ik niet over specifiekle Epson kennis... misschien de leverancuier wel ..

Meestal kan je een test print maken waaraan je kunt zien welke kleuren niet mee doen.
Die koppen zijn dan erg vuil, denk ik. Al eens de reinigings optie gebrpobeerd? zit vaak in de software

Als je losse koppen moet vervangen is het raadzaam daarvan eens de kosten op te vragen.

misschien is er een EPSON kenner in the 'helpmij' house ?

Koppen vervangen? Een printer kost bijna niets, de inkt wel. Koop eventueel een nieuwe printer, de dure cartridges heb je dan al...

Het komt vaker voor dat vergeten wordt het gele lipje van de cartridge te verwijderen, na het verwijderen van het lipje zal het vacuüm in de cartridge opgeheven worden waardoor inkt in de printer kan stromen.

Als dat het niet is, is het misschien verholpen door de de printer de koppen te laten reinigen, dit kan via het menu van de printer.

De koppen vervangen van de DX8450 zal duurder zijn dan de aanschaf van de machine.
Het is daardoor verstandiger om een nieuwe printer aan te schaffen.

Er zijn nog printers op de markt die dezelfde cartridges gebruiken, dus de cartridges weggooien hoeft niet.

Ik hoop dat deze info nuttig is geweest.

Vriendelijke groeten,

PrintAbout.

TS krijgt alleen rood bij de afdruk, dus het lipje zal er af zijn.

Ik zie hier regelmatig gesuggereerd worden dat een nieuwe printer kopen goedkoper is.

Dat is niet waar, want in de bijgeleverde inktpatronen zit vaak maar een fractie van degenene die je los koopt.
Bovendien zijn er reinigingspatronen te koop waarmee je de koppen van de printer kunt schoonmaken (setje kost iets van € 12,50 voor alle kleuren).
Die kun je ook een keer of 10 gebruiken en kost geen inkt wat met het reinigingsprogramma wel het geval is.

Ook moet je de printer nooit voor langere tijd stil laten staan, want dan droogt de inkt uit.
Als je de printer langere tijd niet gaat gebruiken, kun je beter het reinigingssetje gebruiken en dan de printer pas stil zetten.

Beter af en toe een afdrukje maken.

Ook zijn de compatibele patronen veel goedkoper en meestal zit daar veel meer in, tot zelfs 3 x zoveel.

Ik zou nog maar eens wat rondneuzen dan vind je vanzelf nog genoeg suggesties en tips.

@Donkey2009: Welkom op Helpmij.nl

En met deze toevoeging van Donkey2009 gaat er nu maar een slotje op dit topic. Deze is immers uit Mei 2012. En volgens de huisregels, waar Donkey2009 mee akkoord gegaan is, mogen topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten worden.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan