Epson SX235W print geen zwart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doeke Dobma

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Wij hebben sinds krap een jaar een Epson SX235W all-in-one. Grote voordeel; draadloos, bijkomend voordeel: goedkoop, slechts 50 euro. Beviel tot enkele maanden terug prima. Eerst originele cartridges gebruikt, daarna 123inkt-huismerk. Hier had ik goede ervaringen mee en deze zijn gewoon veel goedkoper.
Sinds enkele maanden print ie echter geen zwart meer. Wél grijs, maar geen zwart. Kleur doet het prima. Printer wordt voor studiedoeleinden gebruikt, dus binnenkort mag ie weer aan de bak. Er worden vooral word-documenten geprint met weinig of geen afbeeldingen. Een word-pagina met gewoon tekst, komt er dus als een witte pagina uit. Zonder een druppel inkt. De printer suggereert echter wel gewoon te printen, want het papier gaat er stukje-voor-stukje doorheen en de cartrigde beweegt gewoon heen en weer. Als ie klaar is verwacht je dus een geprinte pagina, maar je vindt een leeg wit vel.
Dan denk je natuurlijk als eerste dat de nep-cartrigdes wel eens het probleem kunnen zijn, hoewel de kleurenafdrukken prima zijn. De zwarte nep-cartridge vervangen door een nieuwe originele Epson, maar dit maakt geen verschil. Er wordt nog steeds geen zwart geprint.

Ik heb nog een voorbeeld bijgevoegd van een afdruk van internetbankieren, even als voorbeeld.

Als eerste hoe de afdruk op het computerscherm verschijnt:
bank_scherm.jpg

Je verwacht dus dat het ook zo geprint wordt, het komt er echter zo uit rollen:
bank_print.jpg

Grijs dus wel zichtbaar, zwart niet. Ik vind het erg vreemd, want het lijkt me dat grijs toch ook gemaakt wordt door de zwarte cartridge, maargoed. Het is uiteraard enorm frustrerend dat je een Word document print, waarbij je er na 5 pagina's hoor- en zichtbaar printen achter komt dat de pagina's gewoon wit en leeg zijn. Ik kan dat ding wel uit het raam gooien!

Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het mogelijk zelf kan verhelpen?

Je kunt het beste aanspraak maken op je garantie. Volgens de meeste websites heb je 2 jaar garantie op dit product. Je had beter een HP printer kunnen kopen, dat is het beste printermerk.

Instellingen nagelopen ( zwart ).

Kan het niet aan de cartridge liggen?
M.a.w. origineel zelfde resultaat?

Geen schoonmaak programma van de printer?

Kijk nog eens naar de cartridge.
Ik kwam een keer tegen dat er nog een plakkertje op zat.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle cartridges nogmaals verwijderd en weer geplaatst en een schoonmaakprogramma doorlopen. Nu 'doet' zwart weer mee, ik hoop dat het nog lang zo blijft...

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan