Epson sx510W cartridge T0711 (zwart) zelf navullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Susanne1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
Hallo,

Ik weet niet of jullie hier ook vragen beantwoorden over het zelf bijvullen van inktcartridges, maar ik probeer het wel gewoon!

Ik vind de printerinkt voor mijn Epson te duur. Ik heb daarom een setje navulinkt (zwart) gekocht en een Epson resetter.

Ik heb momenteel een originele cartridge in mijn printer.

Ik heb 2 handleidingen gekregen (1 die bij de inkt hoort en 1 die bij de resetter zat). Deze wijken wat van elkaar af, waardoor ik niet weet wat ik moet doen (en de leverancier gaf aan enkel leverancier te zijn).

Ik zet hieronder neer wat ik begrepen heb ervan hoe het moet, en ik zet er vragen bij als iets niet voor mij duidelijk is (doordat ze bijv. in beide handleidingen iets anders er over zeggen).

1. wanneer er nog minimaal 20 % inkt in de cartridge zit, de originele cartridge er uit halen.
2. met het boortje een gaatje boren/prikken, maar niet te diep(moet dat in die lange smalle zijkant of in het breede gedeelte?)
3. met je spuit inkt opzuigen uit de hervul-inkt en vervolgens heel rustig in het gaatje spuiten. (mag je de sticker van de cartridge er ook - voor een gedeelte- afhalen, zodat je kunt zien hoeveel inkt je er in spuit?)
4. gaatje afdekken met plakband of afdekken met een plastic bijgeleverd dopje?
5. de cartridge resetten (dat moet dus niet voorafgaand het hervullen, of wel? en is het erg als dit wel is gebeurd?)
6. de cartridge laten liggen (moet dit ongeveer een half uur of een hele dag?)

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of ik het goed begrepen heb, en of iemand de onduidelijkheden voor mij kan verduidelijken!

Groeten Susanne

p.s. ik heb ook op youtube gezocht naar filmpjes hierover, maar toen zag ik alleen filmpjes van hervullen van zo'n hervulcartridge (niet een originele).

Moet je geen gaatje maken in de bovenkant? Of zijn dit van die bijgeleverde cartridges, waar er meer in lijkt in te gaan dan er werkelijk ingaat? Want daar moet je eerst een gaatje zo hoog mogelijk aan de zijkant maken en dan dichtmaken met een lijmpistool en dan aan de bovenkant weer 1 voor het vullen.
De sticker kan je er af halen, maar volgens mij zijn ze standaard niet doorzichtig.
Als het goed is, is er geen dopje bijgeleverd, zo ja: maak hem daarmee dicht. Anders met een stuk plakband, zoals je zelf zegt.
Je kan proberen het erna weer te doen, maar wel voordat je ze in de printer doet.
Een half uur is, lijkt mij, genoeg. Maar dit geld volgens mij ook alleen voor hervulbare cartridges.

@ Andreazzz, bedankt voor je reactie.

Wat versta jij onder de bovenkant? Het brede gedeelte met daarom het nummer van de cartridge e.d. ?
Het is geen bijgeleverde cartridge.
Bij mijn inktvulsetje was idd een dopje bijgeleverd.

Onder bovenkant versta ik de kant die je ziet als je de cartridge in de printer stopt, niet het kleinste, maar ook niet het grootste vlak. (de kant dus waar het nummer en kleur op staan). Het beste kan je dan een gaatje in de bovenkant boren, dat net kleiner is dan de doorsnede van dat dopje: dan kan je dat dopje gebruiken om de cartridge af te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan