equlizer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, daar is het spul eigenlijk niet voor gemaakt.
Wanneer je het versterkergedeelte van je PC en je speakertjes gaat vergelijken met en HiFi installatie zie je al dat er nogal een verschil zit in de voeding van de eindversterker. En dat is nu net wat jij mist "het volle geluid".
Daar kun je 20.000 equalizers tegen aan smakken en alle software die ook maar iets aan je geluid kan veranderen, maar dat zal je niet lukken. Meestal geeft dat als eindresultaat dat je je speakers "opblaast".
Het beste resultaat geeft wanneer je even doorspaart voor een Surround versterker met bijpassende speakers.

Succes,
Fonz
 
zal het met de butgetcommisie (vrouw) over hebben.

toch bedankt

greets oentje11
 
Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je wilt natuurlijk, maar daar moet je je verwachtingspatroon ook op afstemmen om teleurstellingen te voorkomen.
Zie te vaak teleurgestelde mensen die vol verwachting hun Dolby-surround setje van €129 van de Blokker uitpakken en roepen dat het helemaal niet zo klinkt als in de bioscoop.
Ben nu zelf een jaar of 8 aan het sparen geweest en heb erg mooie en dure spullen, maar zelfs dat klinkt nog niet zoals in de bioscoop. Het komt in de richting. Het voldoet aan wat ik er van verwacht, dus dat is goed.
Begin eerst eens met een "oude" HiFi-stereo versterker met HiFi-speakers erop te zetten, dan kun je al horen wat en verschil dat is.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Geplaatst door James007
>>klik<<

Mvg, James:)

James007
Bedankt voor deze link. Ik zocht al een poosje naar een equalizer die alles boven de 16 kHz volledig onderdrukt.
Het gaat voornamelijk om de sterke 19 kHz piloottoon van
opnamen via Radio 4 m.b.v. een oude FM-radiotuner (die geen ingebouwd filter heeft) weg te werken.
Dit lukt met deze equalizer als plugin voor Winamp 5.08 uitstekend.
:thumb:

groeten, Peter
 
Da's dan heel graag gedaan:)
Ja, zo'n 19kHz piloottoon kan idd erg irritant zijn.:D :D :D
 
Toch een beetje zonde om zo'n prachtig analoog signaal te digitaliseren. Piloottoon of niet.

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
Toch een beetje zonde om zo'n prachtig analoog signaal te digitaliseren. Piloottoon of niet.

Fonz

Waarom is dat zonde? Ik neem de muziek eerst op op een HiFi videorecorder en brand het na wat bewerkingen op een CD-R. Met mijn (oude) oren hoor ik geen verschil tussen de videoband en de CD, afgespeeld op een redelijk goede speler:) .

Peter
 
De meeste mensen horen de normale piloottoon trouwens maar tot hun 30ste.
 
Ik bedoel zonde van zo'n analoog signaal vanuit een oude radio.
Ik kan niet horen wat jij hoort, alleen wat ikzelf hoor.
Ik kan je ook niet zeggen wat ik hoor, jij?
Inderdaad bijzonder om met een paar "oude" oren een 19Khz toon te horen, maar goed, alles kan. Het heeft ook z'n charme, zullen we maar zeggen. Ook als je hem niet meer hoort hoor.

Fonz
 
Sorry, dan begreep ik jou verkeerd, maar zo oud is die tuner nu ook weer niet (Philips FT144) en klinkt verder net zo goed of nog beter dan de modernere Sony-tuner die bij mij beneden staat.
Die piloottoon hoor ikzelf al lang niet meer maar wil de CD's zo perfect mogelijk hebben als anderen die CD's eens willen beluisteren.

Peter
 
OK, fair enough.
Ik ben van mening dat je 'em dan maar beter kunt laten staan, want zodra je met de knop van >16Khz gaat lopen schuiven, "kill" je niet alleen die piloottoon, maar ook andere hoge tonen die samen met een hele hoop andere toontjes die mooie harmonischen geven die analoog nu juist zo mooi maken. Goeie digitale opnames komen er wel in de buurt, maar dan moet je niet actief gaan lopen toonregelen. Echt je haalt meer weg dan dat je goed doet.
Maar nogmaals iedereen heeft andere oren en voorkeuren. Ik heb zelfs gehoord dat er een hele hoop mensen naar MP3 luisteren, dus wie ben ik.

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
OK, fair enough.
Ik ben van mening dat je 'em dan maar beter kunt laten staan, want zodra je met de knop van >16Khz gaat lopen schuiven, "kill" je niet alleen die piloottoon, maar ook andere hoge tonen die samen met een hele hoop andere toontjes die mooie harmonischen geven die analoog nu juist zo mooi maken.

Fonz

Bij FM-radio uitzendingen worden frequenties boven 15 kHz toch al "gekilled" om interferentie met de piloottoon te voorkomen.
Trouwens, wat die Mp3 bestanden betreft, als je een goede encoder zoals b.v. Lame met een hoge bitrate kiest kunnen de frequenties zeker tot 20 kHz doorlopen.
Dat de kwaliteit van Mp3 muziek terugloopt t.o.v. van de oorspronkelijke Wave-bestanden ben ik wel van overtuigd, hoewel ikzelf met mijn gehoor geen verschil hoor.

Peter
 
Kom kom, dat hoort een ieder wanneer hij/zij erop gewezen wordt. De meesten interesseert het echter niet, dat is heel wat anders.
Maar goed ik laat het hierbij.

Fonz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan