er is een fout opgetreden bij het openen van het bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

kadin

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2010
ik heb op een usb stick een verslag in word gemaakt.
als ik het wil openen komt bovenstaande foutmelding, de help opties, tekst herstellen en openen en herstellen bieden geen soelaas. dezelfde foutmelding volgt.
ook kan ik het niet kopieeren naar bv bureaublad. zelfde foutmelding.
en de functie save as meldt: the converter failed to save the file.

ik heb het verslag gemaakt op word 2007 (werk) en thuis heb ik word 2003.
op het werk kreeg ik ook bovenstaande meldingen, dus het ligt volgens mij niet aan converteer problemen.

het bestand is 167 kb groot en erg belangrijk

ben al anderhalf uur aan het zoeken met google maar vind geen oplossing voor dit probleem en op dit forum vind ik het ook niet.
wie zou dit kunnen oplossen?

bvd alvast

Als je inderdaad rechtstreeks op de UB stick hebt gewerkt en daarna de stick hebt verwijderd zonder deze eerst te ontkoppelen is het document echt stuk en betwijfel ik of je dat nog gerepareerd krijgt.

voordat ik ging afsluiten heb ik hardware veilig verwijderen gekozen (icoon onderaan) daar de usb gekozen en aangeklikt.
de melding toen was, u kunt de hardware veilig verwijderen

Dan heb je het dus goed gedaan en zou ik zo ook niet weten wat er met dat document aan de hand is.

Als het bestand ook niet te kopiëren is, zou je een controle op de USB-stick kunnen laten doen.
In de verkenner rechtermuisknop - eigenschappen - extra - foutcontrole.
Misschien wordt het dan opgelost.
Kun je daarna het document wel kopiëren, maar niet openen in Word, dan is soms nog wel wat tekst te kopiëren als je 'm opent met bijv. Notepad++.
Maar heb je veel met tabellen en plaatjes gewerkt, dan kun je de moeite sparen.

Wouter

inmiddels heb ik gelukkig via een data recovery programma de helft van de bestanden kunnen repareren op de stick

heel erg bedankt voor het meedenken en de tips

de vraag is dus opgelost.
ik krijg het verzoek om dit topic te sluiten, maar dat lukt niet met de instructies in de mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan