Er is een IP-adresconflict gedetecteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperBas

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Hallo, ik heb een probleem met mijn computer, ik heb per ongeluk mijn IP veranderd ofzo ik wou voor een spel iets aanpassen ofzo weet het niet precies maar het komt er op neer mijn IP veranderde of een ander IP kreeg ook mijn IP. Wat er nu gebeurd is ik kan niet meer op het internet en krijg een foutmelding deze foutmelding zegt:

Er is een IP-adresconflict gedetecteerd.

Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact met de netwerkbeheerder op voor ondersteuning bij het oplossen van dit probleem. Raadpleeg het systeemgebeurtenissenlogboek voor meer informatie.

Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen en vraag dus hulp alles helpt!

Bij probleem oplossen krijg ik 2 gevonden problemen:
Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige IP-configuratie. (niet opgelost)
DHCP is niet ingeschakeld voor Draadloze netwerkverbinding (vastgesteld)

Gr
Bas

Laatst bewerkt:
Hallo,

Jou pc moet een ander ip hebben dus bijvoorbeeld: 192.168.1.9 als de ene .10 heeft, zou ik eens gewoon een gaan spelen.

Succes!

Bedankt voor de oplossingen al maar ik snap eigenlijk vrijwel niets van computers een uitleg erbij zou mij mega veel helpen zodat ik het probleem kan verhelpen, alvast bedankt

Hallo,

Wat ik verder kan afraden is:
rudra2500 zei:
je router terug naar fabrieksinstellingen doen

Verder raad ik je aan om de router even zijn DHCP scope te vergroten dus dat je meer adressen kan vergeven aan pc's binnen je netwerk.

Laatst bewerkt:
Vlgs. mij is het enige wat moet gebeuren het terugzetten van de pc naar Automatisch een ip-adres laten toewijzen:
[Windows-toets]r -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de netwerkverbinding waar je aan hebt verandert, kies Eigenschappen en dubbelklik op "Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)"
Stel het op "Automatisch een ip-adres laten toewijzen" en "Automatisch een DNS-adres laten toewijzen".
Klik zo vaak OK als nodig is.

Tijs.

1/wat voor merk en type router heb je?
2/heb je iets in de instellingen vd router veranderd?
3/ hoeveel pc's/laptops gebruik je en heb je daar ook vaste ip-adresssen aan gegeven?
4/ post eens een ipconfig/all vd probleemmachine [Windows-toets]r -> cmd -> ipconfig/all

1) Ik heb een router van Ziggo met het merk Ubee.
2) Niet dat ik weet, ik was port forwarding aan het doen en heb daar iets met me IP van 192.168.178.1 naar 192.168.178.16 veranderd dacht ik mischien is dat het daarna ging alles fout
3) Ik heb zelf 1 laptop en me vader 1 me zus en zusje 1 en nog een PC dus in totaal 1 pc en 4 laptops waarvan mijn eigen defect dus of ik daar vaste ip-adresse aan heb gegeven weet ik niet ik denk van niet heb daar nooit iets mee gedaan.
4) Zie plaatje:
boeie.jpg <-- beetje domme naam gegeven (srry) XD

volgens je antwoord in post 7, helpt het niet als de netwerkadapter volgens het bijgesloten plaatje wordt ingesteld dhcp auto.JPG

Okay ik heb het gedaan hoe jij zei, en me internet balkjes (die 5 rechtsonderin) springen nu van verbonden, naar niet verbonden en blauw circeltje continu, en er staat verbindingen beschikbaar dan weer onbekend netwerk en dan me eigen weer maar zonder toegang en soms beperkte toegang. Dit heb ik nog neit eerder gezien maar alsnog werkt internet helaas niet

Laatst bewerkt:
het wordt moeilijk helpen als je verwarrende antwoorden geeft of de instructies niet volgt zoals die in post #6 en andere werden gegeven. Als je de adviezen niet kan volgen/begrijpt, laat het dan weten. Je zegt ook dat je niet weet of je veranderingen in de router hebt aangebracht, waar anders zou je portforwarding instellen? Haal de router eens vd stroom af, wacht een 30-tal seconden en zet die dan weer op. Zet je probleemcomputer ook even volledig af en daarna terug op. En post daarna nog eens ipconfig maar alleen de gegevens vd draadloze adapter zijn voldoende zoals op dit plaatje ipconfig draadloos.JPG bij jou zullen daar natuurlijk andere getallen staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan