Er is een TWAIN-fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hallo Ik heb gisteren mijn windows Xp opnieuw geinstalleerd met SP2, omdat alles weer wat trager werd. Maar goed, gisteren deed mijn scanner het nog Canon Lide 30
maar na het herinstalleren van Windows XP met SP2 deed de scanner het niet meer. Ik gewoon niets aan de aansluiting veranderd, en ik heb de juiste drivers geinstalleerd.

Ik heb de nieuwste driver ik heb alle kabels langsgelopen alles zit goed.

maar ik krijg iedere keer wanneer ik wat wil scannen de volgende foutmelding.

Er is een TWAIN-fout het apparaat is misschien niet aangesloten..

Ik heb een aantal malen gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, maar het mocht niet baten.

Weet iemand misschien een oplossing??:thumb:

Slechts wat algemeenheden:

ik ga ervanuit dat je de scanner op de juiste manier hebt geinstalleerd, d.w.z. de juiste VOLGORDE?
Verder ga ik er vanuit dat je alle Windows updates inmiddels al weer binnen hebt gehaald?
Dezelfde aanname voor de scannersoftware?

Als dat allemaal zo is, dan zou je nog het volgende kunnen overwegen:

- middels apparaatbeheer de scanner verwijderen,
- vervolgens binnen software ALLE software die naar Canon verwijst verwijderen,
- OOK handmatig alle Canonmappen in de verkenner deleten
- daarna een goede registercleaner gebruiken om achtergebleven Canon "sleutels" te laten verwijderen
- tot slot de scannar nogmaals installeren
- en nu maar "duimen".

[edit] misschien ga je reageren door te schrijven dat je al een paar keer geprobeerd hebt te herinstalleren, maar vooral de stappen zoals binnen appraatbeheer scanner verwijderen, binnen software Canonsoftware verwijderen, handmartg Canon mapjes deleten en vooral de registercleaner, zijn niet onbelangrijk. [end edit]

Laatst bewerkt:
als de scanner een usb apparaat is .
dan eerst de software laden .
dan pas de stroom op de scanner en dan de USB kabel in de pc prikken .
en de software afsluiten .

Ik heb alles van canon verwijderd ook in apparaatbeheer en daarna de boel geschoond met 2 registry cleaners, opgestart.
Maar het mag niet baten:(
weet iemand nog iets?

Ik heb alles van canon verwijderd ook in apparaatbeheer en daarna de boel geschoond met 2 registry cleaners, opgestart.
Maar het mag niet baten:(
weet iemand nog iets?
lees eerst eens goed wat er staat

lees eerst eens goed wat er staat

het is een USB-apparaat zonder stroomkabel. Ik heb precies zo gedaan als je gezegd hebt, maar het helpt niet, opnieuw weer dezelfde fout: Er is een TWAIN-fout het apparaat is misschien niet aangesloten..

Het vreemde is als ik mijn webcam van logitech installeer (aangesloten via een andere usb uiteraard) en ik start de startfunctie v.d. scanner hij dan niet iets zegt over een twainfout maar de webcam gaat aan in een schermpje.
Dus ik klik op de scan functie en de webcam opent een schermpje met beeld ipv de scanner

even een plaatje:

Shot at 2007-06-30

voor de goede orde de logitech webcam staat op dat moment uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan