Er is onvoldoende geheuge of schijfruimte om Word te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsman

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
De titel zegt het al, 'Er is onvoldoende geheugen of schijfruimte om Word te starten'
Ik heb al gezocht naar soortgelijke onderwerpen op dit forum en vond dit:
'http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=196696&highlight=onvoldoende
Helaas werkte dit niet bij mij en krijg ik dezelfde melding. Even wat informatie:
Ik heb gewoon genoeg RAM beschikbaar ( heb 1,5 gb over )
en op mijn harde schijf nog 155 gb, dus dat moet wel genoeg zijn.
Verder draai ik Windows XP service pack 3, compleet up-to-date ( ook een legale windows )

plaatje

Mocht hier al iets over staan, sorry daarvoor dan heb ik niet goed genoeg gezocht.
Voor meer info gewoon even vragen ;)

Laatst bewerkt:
Nee, had ik toevallig ook al gevonden op de site van microsoft, maar ik heb dat programma niet/nog nooit geinstalleerd.

Gebeurt dit vandaag tijdens de sessie dat de pc aanstaat of steeds maar weer? In het 1e geval, pc al opnieuw opgestart?

Ehm, hoelang het al is weet ik eigenlijk niet. vanaf kerst tot vandaag heb ik geen word gebruikt en daarvoor deed hij het nog wel. Ik wilde gisteren een powerpointbestand openen maar toen gebeurde er niks maar toen dacht ik van laat maar eigenlijk. Ik heb net Microsoft office erafgegooid, opnieuw opgestart, geinstalleerd en toen deed hij het alsnog niet. Dus het is niet alleen in deze sessie.

Okeey, alsnog bedankt voor de moeite ;) :)

Misschien is er iemand die dit herkent?

Ik ben nu de stappen van jou gegeven site uit aan het voeren, tot zover nog geen resultaat maar ik blijf proberen. In iedergeval bedankt voor de moeite :D

Alle stappen uitgevoerd, en helaas dezelfde foutmelding als voorheen. Iemand toevallig suggesties? Systemherstel levert zoveel troep op met programma's die je ondertussen al verwijderd had, enzo.

ik heb ok al gereageerd op de site van de eerste post. maar aangezien daar de laatste post is in 2005 probeer ik het hier ook:

ik zit nu in deze map

C:\Documents and Settings\jou usernaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen (deze is op die andere site aangegeven als hier naar toe te gaan)

en zie daar 2 normal staan

Normal
en
NormalEmail

ik denk dat ik Normal moet wijzigen? maar hoe? ik heb windows 7 en ik gebruik windows starter 2010. toen die de melding gaf heb ik microsoft office 2007 enterprice geinstalleerd via de legale CD-rom uit de winkel. ik heb nog steeds dezelfde melding. ik heb genoeg geheugen over in beide schijven. mischien ligt het aan het werkgeheugen? waar kan ik dat zien?
ik heb 1 schijf van 116 GB en 1 van 329 GB lijken me niet de werkgeheugens?

Groetjes,

Maarten;)

windows opnieuw installeren houd ik als suggestie maar zolang iemand anders er mischien 1 heeft doe ik dit niet....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan