"er is onvoldoende geheugen...."

Status
Niet open voor verdere reacties.

ermeel

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wanneer ik een doc in word97 (win98) wil openen krijg ik plots de mededeling: "er is onvoldoende geheugen wilt u doc opslaan als reserve doc (zo ongeveer)".
Overigens wilde ik net systeembestanden controleren, maar daar is ook een blokkade.
Nu heb ik Symantic Systemworks, maar nog nooit eerder een dergelijk probleem gehad.

Enig idee??

robert

Wat voor systeem heb je precies? Het kan inderdaad zijn dat je het virtueel geheugen zelf even moet aanpassen.

"geheugen probleem'/virtueel geheugen

ok, zal ik doen ; maar die staat nou weer terug op 80 of zo nadat ik hoorde dat het toch beter was windows het zelf te laten bepalen.
Heb zelf 256 mb.
Goed, probeer er 200 van te maken.
Laat het weten als het uitmaakt.
robert

Zet het eens op :

Minimum : 384
Maximum : 512

Zo heb ik het ook altijd ingesteld gehad toen ik 256 MB had en het werkte perfect.

virtueel geheugen

Vele reakties, dank so far!
Zojuist willekeurig op 255 min/max ingesteld. Hielp niks, maar was ook wat te voor barig.
Zal nu het advies volgen zoals de laaste HELP medewerker: 384/512

WIndows 98
Word 98
256 MB
nooit eerder problemen gehad
Norton Systemworks
en langzaam aan wat studie (DOS) programma's voor de school van mn dochter...

Laat het resultaat weten.
Moment

word97/te weinig geheugen (??)

Bennie's link hielp me niet verder: normal.dot naar normalold enz hielp niet.
W32.Nimda niet aanwezig
en, om nou zo maar riched20.dll te gaan vervangen....met de kans dat ik alles kwijt ben?
Hoe weet ik of dat bestand corrupt is?

Overigens: het 'op slot zitten' van systeembestandcontrole had met systemworks/norton te maken. Deze uitgeschakeld stelde sfc weer in staat te controleren.

Maar ja, Word doet het dus niet..
robert

oplossing (nou ja) "geheugen probleem"

Niks leek de oplossing dus maar een nieuwe Word set-up uitgevoerd. Nu werkt alles weer naar behoren.

Dank voor jullie meedenken!!

bye
robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan