Er kan geen systeempartitie gemaakt worden en geen bestaande systeem partitie gevonde

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet174

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
10
Omdat mijn systeem soms lang bleef hangen (windows verkenner werkt niet) wilde ik Windows 7 opnieuw installeren van de DVD.

Daarbij loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik heb na "Nu installeren" de boot partitie waar Windows op stond aangeklikt en onder geavanceerd/opties op formatteren gedrukt.
Vervolgens gaat de installatie niet meer verder. Er verschijnt een melding "Er kan geen systeempartitie gemaakt worden en geen bestaande systeem partitie gevonden worden. Zie logboekbestanden van Setup voor meer info". Ergens anders kreeg ik de melding: "De partitietabel bevat geen geldige systeempartitie". Er wordt nu gevraagd naar stuurprogramma’s die er niet zijn??? Weet iemand wat hiermee bedoeld wordt en waar ik deze vandaan kan halen?? Herkent iemand dit probleem en nog beter weet iemand een oplossing???????

Piet
 
Is dit wel een complete installatieDVD?
 
Indien er nog partitie(s) op staan, kun je die verwijderen?
Zo ja, doen en opnieuw met de install windows 7 DVD opstarten, kun je nu wel nieuwe partitie(s) aanmaken?
 
Ik werk met een originele Windows 7 Ultimate DVD. Een jaar geleden ging een nieuwe installatie prima en zonder problemen. Wat ik nu anders gedaan heb is bij de partitiekeuze de systeempartitie geformateerd. Dat had ik bij de eerdere nieuwe installatie die wel goed ging niet gedaan. Er staan op deze harde schijf nog twee andere partities die ik niet wil kwijt raken omdat daar data op staan dus alles verwijderen is (voorlopig???) nog geen optie. Weet iemand hoe ik in de bios kan komen? Als ik F8 gebruik krijg ik alleen een boot menu.

Medion Akoya E4360 D
Processor: Intel Core i3-530 processor
(2,93 GHz, 4 MB Intel Smart Cache, Intel Hyper-Threading-Technology)
Moederbord: MSI type MS-7616 met Intel P55 chipset
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GT330, DirectX 10 ondersteuning, 768 MB GDDR3 geheugen
Werkgeheugen: 4GB DDR3 – 533 SDRAM (2 x Samsung M378B5673FH0-CF8)
Opslag:
Harde schijf: 1.000GB (1 Terabyte)
 
Toetsen om in het bootmenu te komen zijn vaak:
of esc,
of f2,
of f9.
f9 breng vaker een totaal bootmenu waar je dan kunt kiezen wat je nu wilt doen.

Heb je niet voor installatie HERSTEL gekozen?
Nu er niets meer is valt er weinig te herstellen.
Je moet dus gewoon installeren.

succes er mee.
 
Het probleem is als volgt opgelost: ik heb in de bios SATA omgezet van AHCI naar IDE en daarna werkte de installatie wel zonder naar stuurprogramma's te vragen. Iedereen bedankt.
 
Er staan op deze harde schijf nog twee andere partities die ik niet wil kwijt raken omdat daar data op staan dus alles verwijderen is (voorlopig???) nog geen optie....
als... je een backup hebt is niet zo een probleem (nog beter ... 2 backups op 2 verschillende media..)...
Neen? Wel ... beter laat dan nooit... NU dus een backup maken...
Anders kennen we binnenkort jouw nieuwe vraag al.... "Help... ik ben... kwijt.."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan