er kan geen thuisgroep worden ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Berichten
336
Hoi,

ik heb een probleem met het aanmaken van een thuisgoep. Beneden hebben we een notebook van Windows 7 en ik gebruik nu een PC boven met Windows 7. Beiden draadloos op Wifi. Ik had al eerst een thuisnetwerk op mijn PC maar de laptop beneden kon er geen verbinding mee maken, die krijgt de error "er kan geen thuisgroep worden ingesteld op deze computer". Ik heb dus mijn netwerk op mijn PC verwijdert, en geprobeerd een nieuw aan te maken. Maar nu krijg ik ook plots dezelfde error. Ik heb al deze uitleg geprobeerd van Microsoft, maar alles klopt en niets helpt. Ik maak ook gebruik van een draadloze wifi canon printer, die ik probeer te delen.

Kan er iemand mij helpen?

Mvg,
murdoch201
 
Mischien zit er een softwarematige firewall in de weg die het een en ander blokkeerd
 
ik gebruik Windows Firewall, geen van AVG of een van die programma's. Het zou me verbazen dat hij zijn eigen besturingsysteem zou blokkeren. Wat mij trouwens net te binnenschoot is dat Belgacom (mijn internet provider) de poorten 80 en 443 en nog eentje hebben afgesloten tegen hackers aangezien hun b-box2 modems een tijdje geleden allemaal gehackt waren door ene Vendetta en die gegevens van klanten verspreidde (tot nu toe al 500, maar wel al weg gehaald) over het internet als Belgacom zijn download limieten niet weg haalde bij iedereen. Zou het kunnen dat dit het is? Ik weet wel dat het enkel geblokkeerd staat voor de binnenkomende internet en niet per aangesloten computer...
 
Heb ik ook last van gehad.
En ik heb uiteindelijk de oplossing voor mij gevonden. Je moet de tijd dus gewoon de klok gelijk zetten.
Geen idee of bij jouw werkt maar bij mij was het de oplossing. Succes
 
Je zou ze kunnen kunnen laten synchroniseren via het internet.
Verder staat delen en alles wel aan in netwerkcentrum?
 
Als je rechtmuisknop doet op je tijd vlak, en dan datum/tijd aanpassen kiest.
en dat zie je boven in internettijd staan. instellingen wijzigen, en het vinkje aanzetten mocht deze nog niet aanstaan
 
owjee, nou, misschien is er "3rd party" software ervoor. :D
Wat mij trouwens opvalt is dat er enkel verschijnt dat er geen thuisnetwerk kan worden ingesteld, zonder enige informatie over hoe dat komt in die error. En probleemoplossing haalt natuurlijk niets uit.

Toch bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan