Er kan niet naar nieuwe Windows 7 updates worden gezocht / niet meer opgehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberth

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hallo,

Sinds enige tijd kan ik geen verbinding meer maken met Windows 7 updates. Ik krijg dan de melding:

Er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht.
Er is een fout opgetreden naar het zoeken van nieuwe updates voor uw computer.
Fout code: 8024402C

Mijn laatste update is van 13 augustus en betrof: MICROSOFT SECURITY ESSENTIALS - KB2310138 (DEFINITION 1.131.1930.0)

Is het bekend dat het hieraan ligt?

En hoe verwijder ik deze update?

Helpmij!

Al vast bedankt.

Albert.

Ik heb dit uiteraard gezien en vervolgens mijn virusscanner Avira en Microsoft Security Essentials uitgeschakeld. En ook daarna kon ik geen updates ophalen.
NB.: na het uitzetten van die twee progs heb ik de computer niet opnieuw opgestart, want als ik dat doe dan worden de progs weer geactiveerd.

Dubbele virusscanners gaan elkaar alleen maar tegen werken, als je avira hebt zou ik MSE uitzetten.
De een vind namelijk het virus, de ander ziet dat het bestand geopend word en vind het ook, gevolg is dat ze het beiden willen verwijderen, maar dat het bestand in gebruik is.

Ik heb MSE uitgezet en Avira sttat weer aan en nog blijft het probleem.
Maar nog even wat anders (voordat ik iets fout doe).

Via configuratie - windows updates kan ik de geschiedenis van updates zien.
Het verbaasd mij dat er staat dat mijn laatste update is geïnstalleerd op 15-7-2012 en dat in het geschiedenis scherm staat dat er na 15-7 al veel meer is geïnstalleerd.

Ik ben voornemens alle Definition bestanden te verwijderen en te zien wat er dan gebeurt.

Heeft iemand hier een mening over waar ik wat aan heb??

Ik heb met het knipprogramma van W7 afbeeldingen gemaakt van de schermen maar krijg de .jpg-tjes niet geupload (knop werkt niet)

Misschien kun je MSE helemaal verwijderen en vervolgens alles wat achterblijft (dus misschien die Definition bestanden) ook verwijderen.
Daarna zou je de updates nogmaals kunnen proberen.
Persoonlijk zou ik het daarbij houden en MSE niet opnieuw installeren, maar mocht je dat toch willen, dan kun je die HIER gratis downloaden
MSE zou tijdens de installatie al de nieuwe definitions moeten installeren waardoor hij ws de blokerende update overslaat

Ik krijg het nog gedaan om MSE te verwijderen.
Maar hoe verwijder ik de Definition updates?

Enne..hoe krijg ik een image ingevoegd? De knop hierboven werkt niet (krijg een error bericht wanneer ik op upload klik).

Ik kwam ook dit tegen. Is dit iets?

Statische IP-adressen voor de website van Windows Update verwijderen

U kunt Computer als volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start en klik vervolgens op Computer.

Dubbelklik op de lokale vaste schijf waarop Windows is geïnstalleerd (meestal station C).

Dubbelklik op de map Windows en dubbelklik vervolgens op System32.

Dubbelklik op de map drivers en dubbelklik vervolgens op de map etc.

Klik in de map etc met de rechtermuisknop op hosts, klik op Openen en klik op Kladblok als u wordt gevraagd een programma te kiezen om het bestand te openen.

Controleer of in het Hosts-bestand naast elke vermelding voor een IP-adres en hostnaam voor Windows Update het teken # wordt weergegeven. Als dat niet zo is, voegt u het teken # toe of verwijdert u de hele vermelding.

Klik op het menu Bestand, klik op Opslaan en probeer opnieuw te controleren of er updates zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan