er mist ruimte op mijn harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem in mijn pc zitten 2 harde schijven 40 en 80 gig schijf 2 gebruik ik voor video bewerking maar deze krijg ik niet meer leeg tenzij ik formatteer. M.a.w. als de bestanden gewoon verwijder blijft er ruimte op de schijf zoek, ik heb nu bv 40 gig in gebruik voor video en hij geeft aan dat er 60 in gebruik is, Hoe kan dit en hoe los ik het op????

Mijn dank is onmetelijk.

Hallo Ronnie1967.

Leeg je de prullenbak dan wel, anders blijven de bestanden in de "Recycled" map op de schijf staan.

Groeten Erik Rothuis.

reactie

Ja dat doe ik en ik heb ook al een register regel vewijdert die er voor zorgt dat avi's blijven staan,
Ik werk overigens met XP prof

Staan er geen verborgen mappen op ?

heb je ook de tijdelijk map van je video bewerkings programma geleegd (pinnicle heeft dat bijvoorbeeld)

Heb je misschien een programma aan staan die bijhoudt wat je allemaal verwijdert? En die bestanden ook allemaal kan terug halen?

En ik weet niet of je misschien je System Restore zo hoog kunt zetten dat hij let op alle wijzigingen van de HD (gebruik system restore nooit :D)?

Wat je misschien ook zou kunnen doen is opstarten met een diskette en de HD doorzoeken (als deze in FAT geformateerd is en niet NTFS) dmv:
dir naam_van_het_bestand /AH /S /P

Let op naam_van_het_bestand kun je waarschijnlijk alleen met de Dosbestandsnaam zoeken (8 tekens voor de punt en drie na de punt (bv 8tekens_.3tk).

Windows lost het aantal tekens probleem als volgt op:
Van de naam worden de eerste 6 tekens gepakt (min de spatie) plakt daarachter een "~" en een cijfer, achter de punt komt de eerste 3 tekens na de laatste punt gebruikt.
Een voorbeeld:
Je zoekt een bestand met de naam: een leuk filmpje.avi
Dit wordt dan bijvoorbeeld: eenleu~1.avi
Maar als er nog een bestand is die zo heet wordt het cijfer 1 op gehoogd tot dat er vrije is (bij meer dan 10 bestanden doet windows het iets anders maar ik weet niet hoe).
Je zult dan in dos het volgende in moeten tikken: dir eenleu~*.avi /AH /S /P

Ik weet het een heleboel bij informatie maar ik denk dat dit wel nodig is voor de vraag om in dos naar het bestand te zoeken.

PS zorg ervoor dat je in de hoofdmap staat (commando: cd\) en je moet per schijf zoeken.

De groeten,
Mark

Ik werk met NTFS dus het dos verhaal gaat niet op.
schijfcontrole is uitgevoerd .
Pinnacle map staat op schijf c.

zijn er nog meer suggesties??

probleem opgelost

Yes mijn Norton rycycled bin zat vol met images, ik heb weer schuifruimte.
Dank, dank,dank,dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan