Er worden meer pagina's geprint dan op scherm getoond worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcovD

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Hallo,
Als ik een report wil afdrukken dat uit meer dan 1 pagina bestaat, dan zie ik in de preview mode op mijn scherm netjes 2 pagina's met de juiste verdeling. Echter als ik dan ga uitprinten (op papier of naar PDF) dan krijg ik in eens 3 pagina's. Wat me ook opvalt dat de paginanummer op de uitgeprinte (of PDF) versie ook niet klopt. Er staat dan in eens pagina 1 van 18, 2 van 18 en 3 van 18. Terwijl er op het scherm netjes 1 van 2 en 2 van 2 staat.
De eerste pagina bevat dan:
- paginakoptekst
- Koptekst (factuurnummer)
- Paginavoettekst (met pagina 1 van 18)
De tweede pagina bevat dan:
- Paginakoptekst
- Koptekst (detailfactuurgegevensid)
- Details
- voetekst (detailfactuurgegevensId)
- Paginavoettekst (met pagina 2 van 18)
De derde (laatste) pagina bevat dan:
- Paginakoptekst
- Koptekst (detailfactuurgegevensid)
- Details
- voetekst (factuurnummer)
- Paginavoettekst (met pagina 3 van 18)

Ik heb ook al geprobeerd om de pagina in te korten als test maar dat mocht niet baten.

Ik wordt inmiddels een beetje gek :confused: van dit probleem, hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Gebruik je paginamarges die kleiner zijn dan je printer aankan?

Als ik een report afdruk dat 1 pagina is dan heb ik geen probleem.
En als ik een PDF maak met cutePDF dan heb ik het zelfde probleem als dat ik een report van meerdere pagina's print.

Ik heb echter toch als test de marge vergroot van 10mm boven en onder naar 25 mm boven en onder dan gaat het inderdaad goed.

Hoe kan dit??? De printer kan ik nog wel begrijpen maar waarom gaat de PDF dan ook fout?

Ook voor de PDF wordt vermoedelijk rekening gehouden met de instellingen van de printer, anders kan ik het ook niet verklaren.

Oke het werkt in iedergeval al moet ik nu wel eaa. aanpassen aan het report :(

Bedankt voor de snelle hulp :thumb:

Het probleem blijkt toch niet opgelost.
Waar ik achter ben gekomen is dat het printen (naar printer of PDF) van meerdere pagina's wel goed gaat als ik eerst alle pagina's in preview mode bekijk.
Het heeft dus niets met de marges van de printer te maken.

Ik open het report alsvolgt:
DoCmd.OpenReport "rptNaam", acPreview, , "nummer = '" & klBeschikbareNummers & "'"

Dan wordt er standaard alleen de eerste pagina getoond.
Als ik dan niet door de pagina's blader naar de laatste pagina dan wordt er altijd een pagina teveel afgedrukt. De eerste pagina bevat dan standaard geen detail regels.

Als ik na het open van het report, blader naar de laatste pagina alvorens deze af te drukken dan gaat het printen wel goed. Dus krijg ik wel het juiste aantal pagina's.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik dat eventueel kan oplossen?

Het is natuurlijk niet handig dat ik elke keer eerst door alle pagina's moet bladeren om eea. goed afgedrukt te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik heb een oplossing gevonden, namelijk de volgende:
Door deze code op te nemen in het report:
Private Sub Groepsvoettekst1_Print(Cancel As Integer, PrintCount As Integer)
Dim I As Integer
I = Reports!<reportNaam>.Pages
SendKeys "{F5}{Delete}"
SendKeys I & "{ENTER}"
End Sub

Nu wordt altijd de laatste pagina op scherm getoond en dat is voldoende om eea. juiste te laten uitprinten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan