Er wordt automatisch een link met .pif extensie doorgestuurd op mijn msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehsley

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Berichten
21
ik was aan het chatten met een goede vriendin van mij, die tijdelijk in het buitenland zit, en ik sprak haar eindelijk weer.
nou ging het gesprek over een nieuwe film:

wehsley: ik vind dat soort films niet zo super
vriendin: oh ik dacht eerst ook dat het geen goede film was maar hij was best goed
vriendin: http://img87*imagehost*mn/img/ntvre*jpg (.en vervangen door *'s)

normaal gesproken klik ik er niet op, maar in dit gesprek leek het net of zij het zelf zei.
nou klikte ik er dus op, mozilla firefox opende zoals altijd, maar tot mijn grootste verbazing kreeg ik geen plaatje met de extensie .jpg te zien, maar kon ik kiezen om een .pif bestand uit te voeren, op te slaan of te annuleren. ik klikte op annuleren omdat ik wist dat dit natuurlijk een virus was. nou snapte ik vrijwel meteen al dat het een mapje met de naam ntvre.jpg was met een index.php die leid naar een .pif, via headers, maar toch klikte ik nog een keer op de site om te kijken of het echt zo inelkaar zat. toen ik er voor de tweede keer op klikte, kreeg ik niet meer de melding om het .pif bestand te downloaden, maar werd ik direct doorgestuurd naar imageshack.us, die bekende upload service, en hoevaak ik er nu nog naartoe ga, hij blijft doorlinken naar imageshack.us. komt dit omdat ik het virus heb, of door mijn ip ofzo? aan cookies, buffer etc kan het niet liggen, alles geleegd.

ik heb het hele internet afgezocht maar ik kon alleen maar topics vinden over mensen die het bestand wél hadden uitgevoerd.


mijn vragen zijn nu: heb ik het virus, wat doet het behalve zichzelf verder doorsturen, infecteerd het andere bestanden, wat doe ik ertegen?

windows defender, avg en malwarebytes vinden niets


mvg, wehsley
 
Laat je pc eens grondig scannen met anti-virus en anti-spyware software.
 
ik heb drie volledige scans uitgevoerd met windows defender, avg en malwarebytes. ik merk trouwens niets van het virus, maar ik ben altijd bang voor virussen.
nou wilde ik mijn pc toch binnenkort upgraden naar windows 7, met een fresh install dan.

alle virusscanners hebben dus niets gevonden.
 
als je niet op uitvoeren hebt geklikt, zou je denken dat je ook niet geïnfecteerd bent met het virus... of je moet geen goede virusscanner hebben
 
Net even gekeken op die link en een pifje gedownload.

Windows Defender, AVG en MBAM detecteren dit niet. Op dit moment detecteren slechts 3 scanners deze malware.


Het eerste dat die pif doet is de volgende registerwaarde aanmaken;

in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon wordt Taskman toegevoegd met de waarde C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\ufxw.exe

Waardoor ufxw.exe wordt gestart wanneer het systeem wordt gestart.

Nu kan die ufxw.exe natuurlijk iets anders zijn op een ander systeem.
En het bestand C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\ufxw.exe wordt natuurlijk ook aangemaakt.

Als je die Taskman daar niet HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon kunt vinden zul je niet besmet zijn door dat pifje.
Staat er wel een Taskman, controleer dat dan even heel goed.
 
Als je die Taskman daar niet HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon kunt vinden zul je niet besmet zijn door dat pifje.
Staat er wel een Taskman, controleer dat dan even heel goed.

bedankt! ik ben dus niet besmet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan