Er zit een spook in de computer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

kajdehoop

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
64
:shocked:De computer sluit (volgens mij) goed af maar dan...
's Nachts gebeurt dit...:eek:: De computer start zelf weer op!:shocked::shocked:

Ik zou niet weten hoe dit kan. Misschien loopt hij vast tijdens het afsluiten ofzo?(of er zit echt een spook in...:))
De computer staat in een kast en wordt dus ook heel warm als dit gebeurt.
Weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zet vaak ook wel de kastdeur open voor het geval dat hij 's nachts aan gaat, maar daarmee is het uit-zich-zelf-opstarten-probleem nog niet opgelost...
 
grote zwarte stekker die achter in de pc zit eruit halen ;)

is minder werk als de kast openmaken en dan ben je er gegarandeert vanaf
 
Maarja dan moet je wel elke keer die stekker eruit halen, lijkt me niet echt handig aangezien die ook in een kast staat;)
 
Idee!!

Hey! Ik bedenk ineens dat er een uit-knopje op de voeding zit. Ik ga dat denk ik maar eens gebruiken...:eek:

Maar dat is eigenlijk niet een echt oplossing voor het mysterieuze opstarten van de computer...
 
Hey! Ik bedenk ineens dat er een uit-knopje op de voeding zit. Ik ga dat denk ik maar eens gebruiken...:eek:

Maar dat is eigenlijk niet een echt oplossing voor het mysterieuze opstarten van de computer...

ik heb de oplossing denk ik :D

zet in bios "wake up on usb" en "wake up on lan" uit

of doe in windows

Ga naar Control Panel > System > Hardware > Device Manager, double click op network Adapters, rechterklik op de Main adapter kies main properties zet Wake Up Capabilities op none
 
Maarja dan moet je wel elke keer die stekker eruit halen, lijkt me niet echt handig aangezien die ook in een kast staat;)

en anders leg je een verlengen ertussen die achter de kast ligt waar je hem zo uit kan halen of met een knpje ;)
 
Stond al uitgeschakeld (zie afbeelding).
Maar toch bedankt.
 

Bijlagen

  • Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 60
In dit geval is het zeker weten je voeding die niet echt lekker werkt. Ik zou een test voeding eraan hangen om te kijken wat die doet.:D
 
je kan eventueel proberen om een gebruikte voeding als je die thuis hebt te gaan proberen. Je moet wel even kijken want ik ga er vanuit dat er op dit moment nu een 24 polig voeding erin zit ? dat je het daarmee kan gaan proberen hoe die dan gaat reageren in de nacht.
Wat je ook kan proberen is dat je een andere stopcontact kan proberen of rechtstreeks aan een wandcontactdoos ( mocht het aangesloten zijn op een verlengsnoer ).
 
Ik denk eerder dat het aan software ligt.
Ik denk dat de computer niet helemaal uitgaat en dan dus vastloopt, waardoor hij na een tijdje automatisch opnieuw opstart. Ik test het de volgende keer dat ik afsluit wel.
Maar ik ben nu aan het downloaden dus dat duurt nog wel even...
 
Ga naar Start > cmd > powercfg lastwake
Geeft aan wat de computer de laatste keer wakker heeft gemaakt.

powercfg -devicequery wake_armed
Geeft aan wat de computer wakker mag maken.

Kijk eens in je logs naar eventuele afsluit fouten.
 
Ik ben het erover eens dat in je BIOS iets fout is ingesteld zodat je PC op een zeker uur aangaat.
Dat kan je echt uitzetten hoor.:rolleyes:
 
Heb je ene kat ofzo? Want er is een optie dat je je pc kan opstarten door op het toetsenbord te drukken. Als je kat of een ander iets een toets indrukt, start ie op.
Mss ver gezocht ... maar heb zoiets ook meegemaakt bij een vriend van me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan