eraser 5.6

Status
Niet open voor verdere reacties.

comacoco

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Beste mensen

Werkt eraser 5.6 ook met windows XP in NTFS of alleen maar in FAT ?

De enige in formatie die ik kan vinden is:
Met Eraser verwijdert u volledig alle ( gevoelige ) data van uw harde schijf. Wanneer u op "normale" wijze een bestand verwijdert, wordt slechts de verwijzing naar dat bestand verwijderd maar niet de data zelf. Dat gebeurt pas wanneer bestaande data overschreven wordt. Dit is nu precies wat Eraser doet! Bestanden worden verwijderd door ze meerdere malen te overschrijven met geselecteerde patronen welke zijn gebaseerd op de methode van "Gutman". Door deze manier van werken wordt elk magnetisch restje van een bestand écht verwijderd. U kunt echter zelf ook een aantal methoden kiezen. Eraser kan omgaan met individuele bestanden maar óók met complete schijven. Het programma weet eveneens om te gaan met gecodeerde en gecomprimeerde bestanden en schijven. "Eraser" plaatst een extra verwijzing in het context-menu van bestanden en de prullenbak. U kunt met een schema het programma zo instellen dat periodiek vooraf ingestelde taken kunnen worden uitgevoerd. U kunt b.v. automatisch de inhoud van de prullenbak, Internet cache of tijdelijke bestanden verwijderen.

Wie kan mij helpen !

crapware ???

Waarom is het tijdverspilling voor de consument?
Je maak toch extra ruimte vrij op de harde schijf zonder dat deze eerst overschreven hoeft te worden.
Dat is toch nuttig?

Verklaar u nader

Als je de Prullenbak omzeilt met dit programma kan je ook niets terugzetten en fouten maken we allemaal. Als je de prullenbak leegt is het bestand ook weg voor Windows en kan deze worden overschreven met een ander bestand. Maak je alsnog een fout door de Prullenbak te legen en hierbij een bestand te verwijderen dat je toch nodig hebt, dan kan je het alsnog redden met herstelprogramma's. Ook dit is niet meer mogelijk met Eraser.

Eraser is wel nuttig als je je harde schijf verkoopt, dan weet je zeker dat de koper niets kan terughalen van de gegevens die er op stonden.

lege ruimte wissen

De lege ruimte op de harde schijf is meestal niet leeg. Eraser heeft volgens mij een speciale functie aan boord om de lege ruimte te overschrijven door een bepaalde methode. "Erase unused space"
Hierdoor krijg je toch meer hardeschijf capaciteit?

Nee, die ongebruikte ruimte heb je gewoon ter beschikking, alleen staan hier bestanden zonder enige koppeling met je besturingssyteem. Eraser overschrijft die ruimte gewoon nog een keer met nullen, zodat die reeds verwijderde bestanden onherstelbaar verwijderd zijn. Je krijgt er niet meer ruimte door.

defragmenteren na eraser

Beste Caveman,

Mijn laatste vraagje aan jou.

Als je eerst eraser hebt gebruikt, is dan de harde schijf niet optimaler te defragmenteren ?
Want alle bestanden zijn nu echt weg, of beredeneer ik dat niet goed?

Groetejes Comacoco

Voor je gaat defragmenteren is het wel raadzaam de temp mappen te legen en de prullenbak te legen. Tijdens het defragmenteren wordt de ruimte die nog wordt ingenomen door de verwijderde bestanden overschreven, omdat ze voor windows niet meer bestaan.

Het is idd even wennen aan het idee dat verwijderde bestanden er wel en niet zijn. Voor windows zijn ze weg, de schijfruimte staat tot je beschikking, maar de magnetische informatie is er nog wel en aldus te redden met speciale software indien nodig.

Suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan