Ereader wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jahike

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
64
Mijn PC (windows 7) herkent mijn Ereader (Bebook Club S) niet meer

Nadat ik gisteren een uitgelezen boek afsloot en een nieuw boek probeerde te openen kreeg ik een probleem. Het Bebook kon het nieuwe boek niet openen. Nadat ik de ereader had afgesloten bleken alle boeken te zijn verdwenen.

Dus vanochtend geprobeerd de boeken er opnieuw op te zetten. Nu geeft mijn computer echter aan dat ik de schijf moet formateren. De reader word dus niet meer herkend.

Maar formateren zal toch alles wissen op de reader (inclusief besturingsprogramma)? Durf ik dus niet te doen.

Heb toen boeken op de SD-kaart gezet. Deze boeken kan ik wel lezen. Mooie tijdelijke oplossing, maar ik wil de boeken natuurlijk ook weer gewoon op de reader kunnen zetten.

Iemand een idee? Ik heb een Bebook S Club.
 
Precies dat probleem had ik ook. Wat hielp is de bebook resetten, heb je dat al geprobeerd?
Formatteren hoeft niet, je ebooks staan gewoon op de interne opslag. Zonder extra kaartje werkt de mijne gewoon goed, met een extra kaartje er in is dat niet altijd zo. Mogelijk is de grootte (4G extra) gewoon te veel voor de bebook...

Zorg dat je accu is opgeladen, verwijder een eventuele extra geheugenkaart en reset je bebook, Helpt dat nog niet, verwijder dan de accu voor ongeveer 30 seconden, alles weer aansluiten en het zou weer moeten werken.
 
Probleem is opgelost. Heb op het toestel zelf de boel geformateerd. Daarna werd de ereader weer herkend door de computer. Resetten hielp niet.

Blijft een raadsel waarom dit probleem zich voordeed. Alle boeken waren van de ereader verdwenen. Gelukkig stonden ze nog op een USB-stick
 
Als je de interne opslag formatteert zijn de e-books inderdaad gewist! Vreemd dat dat bij jou hielp.
Meestal zijn dit soort storingen terug te voeren op een vastgelopen operating system.
Resetten, of stroom er af helpt meestal wel. Dit staat in principe los van de interne opslag.
Ik had al een andere versie van het OS klaarliggen om eventueel te flashen in geval...

Gelukkig werkt alles weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan