Erg traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn internet wordt met de minuut trager.
Ik heb hier met name last van als ik op eBay.nl zoek naar leuke dingen.
Ik heb Windows Taakbeheer geopend en zie dan op het tabblad prestaties dat het geheugen gebruik van IEXPLORE.exe steeds oploopt, het begint met 17.000 en gaat bij het bezoeken van een andere pagina van eBay gestaag omhoog, het duurt dan steeds langer voordat een pagina geladen is, dan blijkt het geheugen gebruik al boven de 200.00 te zijn.
Ik heb CCleaner er al op los gelaten, de geschiedenis gewist, de geschiedenis op 0 dagen gezet, maar dat heeft niet geholpen.

Op mijn PC staat Windows XP, de versie van Internet Explorer is 6.0. het lukt me niet om en hogere versie te installeren, net zo min als Service pack 2.

Wat is er aan het trage internet te doen ?

Wat bedoel je precies mee 200, want dit gaat niet om je processorgebruik.

Dat je geen hogere versies kan installeren is raar, wel eens aan een windows reinstall gedacht ??

Geheugengebruik

Als ik met Control / Alt / delete het geheugengebruik oproep dan zie ik - als ik eBay pagina's open - het geheugengebruik oploopt tot boven 200.000 kb.
Sluit ik eBay en open ik daarna een nieuwe pagina van eBay dan begint het geheugengebruik met circa 15.000 kb om vervolgens snel weer op te lopen naar boven de 200.000 kb
Dit moet ik dan na een paar minuten al doen, want anders lijkt het of de PC vast zit en duurt het heel lang voordat de volgende pagina van eBay geladen is.
Als ik op het laatste moment toch nog een hoger bod wil utbrengen ben ik dus te laat.

Oke ik snap um.

Ik denk aan een virusje.

Scan even met 1 van de door deze site aangeraadde anti-spyware progjes.

Probeer IE explorer even opnieuw te installeren.

En als dit niet lukt en het blijft zo doorgaan zou ik een windows reinstall doen, wel even je belanrijke word documenten, enz opslaan op een externe schijf e.d. ook even je mailtjes en adresboek saven.

suc6 :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan