erg traag na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

skandalouz

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
70
Goedemiddag allemaal,
ik heb ruim een week geleden windows 8 pro geïnstalleerd. Nu is het zo dat als de computer opstart deze de eerste minuut ongeveer bijna nergens op reageert. Internet Explorer 10 start helemaal niet, steam updater loopt vast, WMP12 start en reageert dan niet meer etc. Aan de andere kant kan ik nog prima switchen tussen Metro omgeving en desktop en windows verkenner doet het ook prima. Na die eerste minuut springt dus ineens alles tegelijk aan. Het lijkt erop dat alles wat een netwerkverbinding nodig heeft ergens op wacht.
Ik heb in de logboeken gekeken bij Logboeken toepassingen/services -> Microsoft -> windows -> diag & performance, maar de enige melding die wordt geregistreerd over het opstarten is dat het daadwerkelijk gebeurt. Ook heb ik alles programma's die ik kon uitschakelen met opstarten via taakbeheer uitgeschakeld, dit hielp niks.
De vertraging lijkt in een service van Windows te zitten, alleen geen idee welke.
Heeft iemand ideeën?
 
Je kan proberen dingen uit te zetten die opstarten.

Rechts klikken op je taakbalk, dan taakbeheer en dan opstarten, en alleen wat echt nodig is aanzetten.

Steam etc duurt ook erg lang om op te starten, dus dat soort dingen heb ik standaard uit.
 
Ik heb alles uitgeschakeld gehad, dit hielp niet. Is er een manier om het bezige proces te zien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan