• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Erg vervelend #NAAM bij ShowF

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Dat zijn zeer vervelende zaken. Vaak gebruik ik =ShowF() om de formule te tonen van een cel. Nu staan er plotseling overal in mijn document:
='C:\TOOLKIT\Toolkit.xlam'!Showf(G7)
en #NAAM
Hoe kan dat?!

Ik snap niet waarom je formules wilt tonen met een speciale functie, terwijl je dat met één sneltoets makkelijk aan- en uit kan zetten; <Ctrl>+<'> (accent grave). (Daar kun je natuurlijk ook een andere sneltoets voor definiëren). Sowieso werkt die sneltoets heel wat sneller dan het intypen van een formule.
Je krijgt die 'foutmelding' natuurlijk omdat de functie niet herkend wordt. Dus in die hoek moet je het zoeken.

Die #NAAM! in een cel zegt dat de functie die in die cel staat niet door Excel wordt herkend.
Een voor Excel onbekende functie dus.

Functie niet herkend? In de cel hoort te staan/stond er altijd =ShowF(H7) en dat werkte altijd.
Waar komt plotseling: 'C:\TOOLKIT\Toolkit.xlam'! weg?

Waar het werkte stond die VBA functie kennelijk in het document Toolkit.xlam in de map C:\TOOLKIT.
Als die er niet is krijg je de melding #NAAM!

Een heel vreemde zaak want nu opent het document wel goed. Ik opende via een batch-file en ik denk dat het aanmaken van het weeknummer via VBA in een andere Excel -document dit document toch niet goed sluit.
Dacht dat dit een afgesloten zaak was, maar is het dan niet. Ik ga die maar verwijderen want dit schiet niet echt op.

Terug
Bovenaan Onderaan