Erg vreemd & t spookt: Probleem bij start pc - blijft hangen/ gaat niet meer verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennodh

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Berichten
30
Beste,

Ik heb een pc ter reparatie staan. Nu heb ik al vanalles geprobeerd om het probleem op te lossen zonder (mag ik nu concluderen) resultaat.


Probleem:
- Hij start op tot aan het aanmelden bij windows en blijft hier blijvend vasthangen.
OF
- Hij start op (traag) ik klik op de gewenste gebruikersnaam, hij meld zich correct
aan maar valt na 3 seconden uit als ik het bureaublad heb gezien. (herstart werderom).


Wat heb ik al geprobeerd:
- Geheugentest MEMtest (geen problemen). Geheugen toch uitgewisseld.
- Andere HD geprobeerd. Andere videokaart. Ander TFT scherm.
- Hardware Kaarten die onnodig zijn bij de start verwijderd

- In veilige modus gestart en hij blijft lopen hoe het moet (stuurprogramma's bekeken ok)
Voeding lijkt mij dus van niet?



Ik heb nog steeds geen resultaat wanneer ik gewoon windows wil starten.

Heeft iemand een oplossing.

bedankt!!!!!
 
Als het systeem in veilige modus wel goed loopt, is er een grote kans dat één van de drivers van de hardware het probleem veroorzaakt...
Te denken valt aan: driver videokaart, driver lankaart of wireless lankaart, driver geluidskaart. Vidoedriver ligt het meest voor de hand....
 
Toch is de voeding ook nog heel goed mogelijk, immers de videokaart (en nog wat andere onderdelen) draait in veilige modus in een standaard VGA modus en niet in de veel snellere en dus meer stroom verbruikende volledige modus.

In dit geval zou ik beginnnen met een bios reset (voorzover niet gedaan), het (tijdelijk) proberen van een andere voeding en indien nog nodig alle drivers verwijderen en opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan