Ernstig BIOS probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo allemaal,

Omdat mijn videokaart-drivers (de nieuwste) problemen gaven, evenals een oudere versie, moest ik van AMD mijn BIOS proberen te updaten.
Ik heb een instant flash-bestand op een FAT32-USB gezet, en de BIOS met succes geflasht.

Hierna wou ik weer mijn Windows 7 opstarten, maar deze loopt vast bij het tevoorschijnkomende Windows-logo.
Hierna schiet hij naar startup repair, maar dit heeft ook niks geholpen...

Ik ben ten einde raad en kan nu niks meer??
Graag hulp,

Bvd,

Thiemo Kleiboer

Ik krijg het niet helemaal voor elkaar om in de herstelopties van de Windows 7 DVD te komen, het laat me alleen Windows 7 installeren? Ik kan dus geen systeemherstel kiezen als optie. Dus ik kan ook geen Bootrec.exe opstarten vanuit een Commandprompt... Hoe kom ik verder?

Hoi !

In het bios duiken, datum en tijd instellen, kiezen voor: :Default Settings" o.i.d.

Greetz,

Harry.

Ik heb alle stappen gedaan die Terrarabo mij heeft gegeven, de hele MBR vernieuwd, maar nog steeds wil Windows 7 niet opstarten.
Denk je dat een terugstap naar de oudere BIOS-versie die ik voorheen had zal werken?

Als je een desktop hebt moet je even deze openmaken en de bios-batterij opzoeken (is een 1.5 volt knoopcelbatterij in de meeste gevallen.) en deze
er uit halen en na ong. 30 seconden er weer indoen. Bij een laptop zou ik het even niet weten...

Kan dat gewoon met een spanningszoeker Michi?
Weet je zeker dat daarna mijn BIOS wel weer wil laden, of moet ik deze dan opnieuw installeren?

Nee, je moet nooit een draaiende computer openen en dan onderdelen aanraken.
PC uitzetten, ontkoppelen van het stroomnet, pc open. Met een klein normaal schroevendraaiertje
los wippen en dan dus na 30 secondes er weer in. Bios reset zich dan zelf en hoef je dus niet meer opnieuw
te installeren. Ik heb ook wel eens problemen in de BIOS gehad, toen loste ik het ook gewoon op met de batterij er in en
er uit.

Mocht het niet lukken: kijk of je nog een floppy of usb-flash-stick hebt met een BIOS-reset.

Maar ik kom wel langs de BIOS... Ik zit alleen dat Windows 7 niet meer wil opstarten... Is deze tijdens het flashen van de BIOS corrupt geraakt?

Dan zou ik het ook niet weten, ik heb niet zoveel verstand van 7 als het niet is op te lossen ga dan terug naar XP!:D

Ik weet nu zeker dat mijn BIOS-flash mijn Windows 7 corrupt heeft gemaakt, het herstellen van de MBR heeft niet gewerkt, zijn er nog andere opties?

Ik wil graag mijn Windows 7 behouden, en heb liever niet dat ik alles weer opnieuw moet gaan configureren

Hallo Thiemo,

Voor een tijdje terug had ik ook zo'n vreemde melding van windows 7 dat hij dus zo nodig startup repair wil uitvoeren nadat het windows-logo al in zicht is.
Nou had ik tegen windows wel gezegt van je vind toch niks want volgens mij kan dat niet, maargoed het is ook maar een stukje software.
Had dan wel wat dingen in de bios instellingen veranderd, maar het verschil is dus wel dat ik geen bios update had uitgevoerd.

Omdat het wel eens voorkomt dat na een bios update de instellingen in de bios veranderd kunnen zijn is het altijd een goed idee om dat eerst even na te lopen of die nog wel goed staan, de tip die Harry Snor je al had gegeven.

Als dat goed staat, probeer dan windows op te starten in de safe mode.
Windows start dan zo minimaal mogelijk op met de standaard drivers en als windows dat lukt dan boot dus windows al is het alleen de safe mode.
Nou dat gaf mij dus de indicatie van er iets software matig niet goed gaat tijdens het opstarten van windows en dat is regel software die van een driver(s) gebruik maken.
Dat was dus makelijk de laatste software met een driver was die van de videokaart die me zowiezo niet lekker zat omdat de oude driver niet goed was verwijderd en heb in de veilige modus alles totaal verwijderd.
Windows kon weer in de normale modus opstarten de laatste videodriver er weer op en dat was het.

Dat zou je eens kunnen proberen, en bedoel daar eigenlijk zo iets mee dat op het moment als je het windows-logo gaat zien windows dan zo min of meer de boot sequence overneemd.

Succes.

Ik heb uiteindelijk maar de BIOS teruggeflasht naar de vorige versie en alles werkte weer zoals het hoorde :D

Ja alles.
En hoe zit het nou hiermee, Omdat mijn videokaart-drivers (de nieuwste) problemen gaven, evenals een oudere versie, moest ik van AMD mijn BIOS proberen te updaten.

Maar als dat zo goed genoeg voor je is.:cool::d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan