Ernstige fout harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week ernstige problemen met mijn Maxtor harde schijf (160 GB 7200rpm 8 MB cache) en die bestaat uit 2 delen:

1:
Vorige week heb ik een extra partitie willen maken met Partition Magic 8. Alles verliep vlotjes en leek goed te zijn.
De volgende dag starte ik mijn pc op en windows starte Checkdisk en begon allerlei zwevende data te verplaatsen. Daar deed die 3 kwartier over en ik wist niet wat het was.
Toen ik de 20 GB partitie bekeek zag ik dat ie helemaal vol zat met de map Recovery van Symantec.
Laat ik Symantec nou gebruiken voor NAV en Ghost.

Ik heb dus mijn backup terug gezet.

Als ik nou opstart krijg ik ff checkdisk voor die partitie en dan de melding: Beschadigde MFT (master File Table) en de pc start gewoon door.
Vervolgens kan ik gewoon werken totdat ik ga gamen.
Morrowind loopt na een half uur zo traag als dikke ... en hij loopt vast.

Ondertussen draait de harde schijf als een gek zo hard.

In de bios vond ik dit :
  • MB temp: 39 C
  • CPU temp: 55 C
  • CPU fanspeed 3500 rpm (normaal is dat 2800 rpm)
  • Chassis fanspeed: N/A

2:
Ik krijg de aangemaakte partitie ook niet meer weg met PM en kan er niks mee doen in Windows. Krijg telkens de foutmelding in PM Error 1507 en dat betekent.......Beschadigde MFT :evil:
Als ik dubbelklik op de partitie zie ik: H:\ is niet toegankelijk. Schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar

Mijn vraag aan jullie is dan ook? Is mijn harde schijf helemaal overleden of is er wat te redden?

Ik had zelf het volgende in gedachte:
  • Alles van Symatec verwijderen (tot aan register toe)
  • Met resquedsk van PM die partitie verwijderen/repareren....ofzo iets)
  • Nav en Ghost weer installeren en backup's maken

Héél graag jullie gedachten/suggesties enz!

Gr Daan
 
Laatst bewerkt:
Windows is een soort Mc Gyver

Alleen helaas mislukken zijn trucjes wel eens. Maar wat erger is hij is zo eigenwijs als alleen Bill Gates kan zijn.

Ik gebruik uit overtuiging nooit PM omdat Windows vaak het er niet mee eens is.

Als je MFT beschadigd is zit er niets ander op dan in Windows hem te verwijderen en dan weer opnieuw in Windows aan te maken.

Eric.
 
Geplaatst door Eric_Daleboudt
Alleen helaas mislukken zijn trucjes wel eens. Maar wat erger is hij is zo eigenwijs als alleen Bill Gates kan zijn.
Heb je het nou over mij...?
 
Laatst bewerkt:
Dat hoeft niet

Als je de NTFS partitie verwijderd is je MFT ook weg, net als bij het verwijderen van een FAT partitie je FAT rebbidebbie is, vandaar dat hij waarschuwt "als u door gaat met verwijderen zullen de gegevens van deze partitie niet meer te benaderen zijn".

Dus sorry dat ik wat kort door de bocht was.

Er had moeten staan:
Partitie verwijderen en opnieuw aanmaken.

Eric.
 
Moet ik hem dan verwijderen met PM of in Windows?
En als ik hem opnieuw aanmaak-wat ik al eens een paar x gedaan heb- hoe zit dat dan met de ???Recycler bin
 
Laatst bewerkt:
Ok,

Nu verder met het probleem.

Ik moet het dus verwijderen met PM.
Dat heb ik al eens gedaan en dan zie je dat ie allocated wordt.

Als ik de partitie wil formateren blijft ie hangen op 90% en start de computer niet meer op.
 
Windows

Windows is "lelijk woord" eigenwijs.

Dus als jij iets maakt met PM wat niet 100% windows is dan zegt windows, dat kan niet ikke de baas en gaat alles proberen terug te zetten.

Recyclerbin is de prullebak voor die schijf of partitie.

Als je de partitie verwijderd is hij ook weg.

Eric.

Dus verwijderen in Windows, ik dacht dat ik dat ook schreef.
 
Laatst bewerkt:
Ok Eric,

Ik ga het proberen.
Sorry dat ik wat onbegripvol was maar ben na een zware nacht werken met mijn verkeerde been uit bed gestapt :eek:

Ik ga het proberen en hou je op de hoogte ok?
 
Gaat vast lukken

En geef dan meteen PM aan iemand die het wil hebben en nog met FAT32 werkt, want dat kon hij goed.

Eric.
 
Let Op

NT heeft zo van die kuurtjes.

Hij bewaard allerlei gegevens m.b.t. de configuratie en dus ook hoe de schijf is ingedeeld.

Dus als hij niet meer opstart, met je CD herstelconsole starten en fixboot runnen.

Eric.

@Forza

Het kan zijn dat Symantec dwars gaat liggen als hij die schijf niet meer ziet, maar zet geen ghost terug want dan heb je weer een corrupte MFT
 
Re: Let Op

Geplaatst door Eric_Daleboudt
...Dus als hij niet meer opstart, met je CD herstelconsole starten en fixboot runnen.

Welke CD heb je het over?
Windows
PM
of Ghost?

Als je Windows bedoeld....hoe moet ik dat doen dan?
 
Herstelconsole

De herstelconsole ken ik alleen van Windows.

Je mag ook zelf in help kijken hoor.

Je kunt hem installeren, dan krijgje tijdens boot de keuze.

Als je opstart van CD en je kiest repair, krijg je de keuze herstellen van installatie of repair console.

Eric.
 
Hoe kan ik nou zorgen dat ik dat herstel helemaal niet nodig heb.

Is het niet mogelijk om gewoon die 20 GB te formateren als je iets van Symantev erop hebt?
Dat is natuurlijk naadje en waanzin....

Suggesties?
 
Vraagje

Je heb de partitie verwijderd en nu ?

Doet hij het nu of niet ?

Fixboot is een fluitje van een cent, zo gepiept.

Eric.
 
Pc start idd gewoon weer op.
Ga vanavond pas proberen er een partitie van te maken.

Ditmaal doe ik het met Windows zelf en niet PM

En ik ben dus benieuwd of ik weer gezeik krijg met die Recoverymap.
Laat het je zo snel mogelijk weten ok?

l8r
 
Vanavond ben ik er niet.

Forza: Ik kan je soms maar moeilijk volgen.

Ze hebben mij ooit geleerd een vrouw kan drie dingen uit niets maken, een slaatje een hoed en ruzie.

Maar hoe jij partities uit het niets tovert moet je mij toch eens leren.

Als ik een harde schijf heb, met daarop nog lege (ongepartioneerd) ruimte, kan ik in die lege ruimte een partitie maken. Heb ik geen lege ruimte dan heb ik PartionMagic nodig om voor mij eerst lege ruimte te maken.

Sinds 2000 kan ik ook eerst mijn schijf dynamisch maken (moet je wel Pro voor hebben) en dan kan ik in lege ruimte volumes maken.

Eric.
 
Wij volgen elkaar wel meer niet moeilijk blijkbaar....
  • De partitie die problemen gaf heb ik in PM geformateerd.Dat was de ruimte die dus eerst "bezet" was. Die werd door die actie dus weer vrij. (allocated)
  • In Windows heb ik een nieuwe partitie aangemaakt

Dus ik heb géén ruimte gemaakt maar gewoon de ruimte die naar de ***** was opnieuw gemaakt.

En hoe jij de vrouwen denkt te kennen...dat vind ik niet interessant
 
zal nog een poging wagen

Als je iets formatteerd, maak je niets vrij, maar je wist de data.
Wordt overschreven met 00 FF (althans dat was zo bij de FAT schijven).

Dat PM daarnaast in staat is een ontoegankelijke partitie weer toegankelijk te maken, is wat anders.
Daarom kan PM soms partities formateren waar windows geen raad mee weet.

Als je een partitie verwijderd maak je ruimte vrij en kun je in die vrije ruimte weer andere partities maken.

En dat jij geen gevoel voor humor hebt is jammer.

Eric.
 
Even een opmerking,

Ik neem even aan dat je van 1 partitie twee partities hebt willen maken. Dus je c: schijf hebt verkleind.
Als je met PM of Windows een partitie erbij maakt kan je daarna niet meer je oude backup gebruiken.

Je veranderd dan de indeling en de grote van je c schijf van je HDD. Terwijl in je backup nog de oude indeling en grote staat.

Als je met Pm werkt kun je beter alle veranderingen 1 voor 1 doen. Dus eerst c schijf verkleinen op apply klikken en daarna pas de vrij gekomen ruimte weer gaan indelen.Tenminste dat is mijn ervaring.

Suc6 verder,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan