Ernstige fout...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, wie kan mijn vertellen wat er met deze computer aan de hand is ( zie bijlage) en hoe ik het probleem kan verhelpen??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 130
Waarschijnlijk een hardware conflict.
Hoe vaak heb je dit al gehad en heb je pas iets veranderd aan deze PC ?

Dit is al een tijdje aan de orde.. en het is een pc van een kennis van me.. en ik weet niet wat daar onlangs is vernanderd.. en hoe los ik een hardwareconflict op??

Kan alleen iets vinden op een Spaanse site en mijn Spaans is niet geweldig.
Maar daar komt men tot de conclusie dat het een hardwarematig probleem is en er was een conflict met een videokaart en een MV2speler.

Krijg je hem nog wel opgestart? Desnoods in de veilige modus. Begin eens met kijken in apparaatbeheer of er gele uitroeptekens staan. Vraag ook aan de kennis of hij onlangs hardware heeft vevangen of toegevoegd. Zo ja verwijder die dan.

Het scheelt een hoop tijd als je de geschiedenis v/d PC kunt achterhalen bij die kennis.

Wegenwacht mijn auto start niet meer.
Heeft u er pas iets aan gedaan ?
Oja, dat is waar ook, ik heb de bougiekabels verwisseld.

Bedankt tot zover voor alle antwoorden, ik zal eens gaan kijken of eer een van deze bovengenoemde dingen aan de orde is...

Het bestand ALCXWDM.SYS heeft te maken met de geluidsdrivers. Is het een onboardkaartje?

Kijk in ieder geval uit naar nieuwere drivers.

Groetjes,
Bennie

Ik dacht zelf ook dat het met audio te maken had, hij gaf namelijk wel eens de melding dat er nieuwe drivers geinstalleerd moesten worden voor de audio... ik ga er straks even naar kijken.. of het een onboard kaartje is.

Ik heb even gekeken wat voor een videokaart er in zit, en ik denk dat het een Avance AC'97 Audio for Via Audio Controller, zegt iemand dat wat??
Ik weet niet waar ik naar de drivers moet zoeken.

Ik heb een VIA 4 in 1 driver geinstalleerd, weet niet of dat de goede is.. maar de foutmelding heb ik niet meer gezien bij het opstarten.. maar toch gaat de computer spontaan uit en start dan opnieuw op, dat klopt toch ook niet??

Het probleem is opgelost door iemand anders die er meer verstand van had dan ik.. de boosdoener in dit geval was MacAfee de virus scanner.. details weet ik niet, maar de foutmeldingen zijn weg.. en daar ging het om.. iedereen bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan