Ernstige fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Kan iemand ons helpen?
Wij hebben op de computer windows XP Professional en zowel eergisteravond als gistermiddag startte opeens de computer vanzelf opnieuw op. Ik zat alleen maar wat te lezen op internet.
Nadat die opnieuw was opgestart, kreeg ik beide keren de melding dat de computer is hersteld van een ernstige fout.
Weet iemand misschien wat er aan de hand is? Ik heb de computer gescand met anti malware, avast antivirus (die er nu af is, want mijn zoon had een beteren virusscanner) en AVG antivirus versie 9. Laatst genoemde deed er maar liefst 3.36 uur over.
Alle 3 hebben ze geen virussen gevonden.
Weet iemand misschien hoe ik het foutenrapport achteraf kan bekijken?
Het opstarten gaat trouwens nu ook al supertraag. Hij is nu al vrijwel 1 uur (!) bezig met opstarten. Het laden van de pagina's gaat supertraag. :evil:

De computer is waarschijnlijk uitgegaan ( niet afgesloten ) door een hardware probleem, waarna hij weer vanzelf opgestart is.
Meestal is dit de voeding, maar dit kan ook ergens een koelingsprobleem zijn.
Maak daarom eerst alles eens goed schoon en stofvrij.

configuratiescherm > systeembeheer>logboeken.
Kijk hier in het mapje systeem. Kijk ff naar de tijd wanneer de pc begon met herstarten.
Als het een systeemfout betreft zie je daar een melding met een rood kruis.
Geef deze ff exact door, dan kunnen we proberen daarmee een oplossing te zoeken.

Temperaturen en stof kunnen oa een boosdoener zijn, alsmede een zwakke/slechte voeding.

Ik heb "logboeken" gevonden. Maar als ik in het mapje systeem klik, komt er een map te voorschijn van mezelf (mijn documenten), met andere mappen erin. Maar er is nergens iets van een rood kruis te zien en ik zie ook nergens de tijden wanneer die vanzelf ging opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan