Error 0 - Geen huidige record.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peetbeest

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
44
Beste Accessers,

Ik heb een formulier met een (doorlopend) subformulier gemaakt dat zonder problemen werkt. Wanneer ik echter de eigenschap "Toevoegingen toestaan" van het subformulier instel op "Nee" beginnen de problems. Als ik dan het formulier afsluit terwijl het subformulier geen records heeft krijg ik de melding "Geen huidige record.". Ik heb in het subformulier bij "Bij fout" volgende code geplaatst; MsgBox Err.Number & Err.Description. Dit geeft bij het afsluiten van het formulier een venster met volgende melding; 0. Daarna krijg ik zoals eerder beschreven de melding "Geen huidige record.".
Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast hartelijk bedankt,
Dirk.
 
Een subformulier verwacht records. Een normaal formulier, waar je dus records kan toevoegen, heeft altijd het 'nieuwe record' als record, maar zodra je dat weghaalt, heeft het subformulier, als er geen records zijn, in essentie geen records meer. En daar komt die melding dus vandaan. De vraag is uiteraard waarom je die optie uitzet... Beter kun je de besturing van het subformulier regelen vanaf het hoofdformulier, als je niet wilt dat er ongevraagd records worden toegevoegd.
 
Michel, het subformulier is eigenlijk een beperkte takenlijst. In deze lijst is het mogelijk om enkele kleine aanpassingen te doen en uitgevoerde taken als uitgevoerd te markeren. Om een nieuwe taak aan de lijst toe te voegen heb ik een apart formulier gemaakt met veel meer mogelijkheden zoals bvb de taak exporteren naar Outlook.
Momenteel heb ik rond de foutmelding gewerkt door in vba eerst te bepalen of er voor een bepaalde klant onafgewerkte taken zijn. Als dit het geval is maak ik de takenlijst zichtbaar en stel ik 'Toevoegingen toestaan' in op 'nee', als dit niet het geval is stel ik 'Toevoegingen toestaan' in op 'ja' en laat ik de takenlijst niet zien.
Ik besef dat mijn oplossing niet echt volgens de regels is maar het werkt en zie momenteel geen andere oplossing.
Wat bedoel je met 'Beter kun je de besturing van het subformulier regelen vanaf het hoofdformulier'?
Bedankt voor je reactie Michel.
 
Ik vind je oplossing prima, en hij voldoet volgens mij aan alle denkbare regels :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan