Error 1603 bij installeren Google Drive op W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Hallo mensen, sinds twee weken zit ik op W10. Ik wil nu Google Drive installeren, maar krijg een 1603 error.
Ik heb het Windows herstel programmaatje die bij Help wordt geadviseerd ook al gerund, maar daar kom ik niet verder mee omdat Google Drive niet in de lijst staan.
En als ik daar 'algemeen' kies dan breekt ie af met een melding dat ie niet verder kan.

Ik ben zelf IT-er en heb afgelopen weekend al veel gegoogled op dit probleem. Veel zie ik wel dat deze error voorkomt bij installatie van Google Earth, maar niet bij Google Drive.
Ik heb verder geen pc problemen, issues of andere bugs.
Overigens heb ik Google Drive nooit gebruikt (dus stond ook niet op oude W7) en wil dit nu wel gaan doen.

Wie kan mij op weg helpen?

https://s19.postimg.org/x935w1yqr/20160808_150728.jpg

Begin eens met opstarten in Minimale modus, dus msconfig.exe -> "Selectief opstarten" aanzetten en daar "Opstartonderdelen laden" uitvinken. Dan naar tabblad Services -> Klik op "Alle Microsoft services" verbergen, daarna klikken op "Alles Uitschakelen". Klik op OK
Herstart de pc en probeer beide installaties opnieuw (probeer alle volgordes van de 2 te installeren zaken).

Mocht het gelukt zijn (of juist niet) weer de normale instellingen terugzetten in msconfig.exe

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat hebben de tips van edmoor en ondergetekende opgeleverd?

Tijs.

Hoi, ik ben er helaas nog niet aan toegekomen om het uit te voeren, ik was even veel de deur uit. Helaas ook nog geen 'dank je wel' gezegd, dus bij deze hartelijk dank alvast!
Ik vind het overigens nogal wat handelingen voor een gewone Google Drive installatie, maar ik vrees dat ik geen andere keuze heb.
De tips snijden wel hout, dus ik ga ervan uit dat het gaat werken. Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Dank voor de betrokkenheid, ik laat nog van me horen.

Begin eens met opstarten in Minimale modus, dus msconfig.exe -> "Selectief opstarten" aanzetten en daar "Opstartonderdelen laden" uitvinken. Dan naar tabblad Services -> Klik op "Alle Microsoft services" verbergen, daarna klikken op "Alles Uitschakelen". Klik op OK
Herstart de pc en probeer beide installaties opnieuw (probeer alle volgordes van de 2 te installeren zaken).

Mocht het gelukt zijn (of juist niet) weer de normale instellingen terugzetten in msconfig.exe

Tijs.

Dit heeft voor mij gewerkt! Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan