Error 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter fed
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fed

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Hallo iedereen.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Wanneer ik over een setup file beschik, (Van een willekeurig programma), en ik deze wens op te starten, krijg ik telkens de volgende fout:

Error
Unable to execute file in the tempory directory : setup aborted
error2: The sustem cannot find the file specified

Het maakt niet uit waar ik hem plaats., Nu bij sommige setups lukt het mij, maar bij de meeste niet (nieuwe setups)

In andere gevallen (wnr het wel lukt), als ik bezig ben met instaleren (de setup laadt de files) krijg ik na het laden een gelijkaardige fout:

Error creating process
"<"c: DOCUME~1\DAVIDV~1\LOCALS~1\Temp\IXP000.TMP\setup_wm.exe
/P:C\Documents and settings\David Vermeersch\Desktop\MPSetup.exe> Reason:
THe system cannot find the file specified

noot: Dit (bovenstaande error) was bij de installatie van windows media player 9
series.
MPsetup.exe is hiervan dus de setup bestand.
Wat setup_wm.exe is, dat weet ik niet

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Merci

Laatst bewerkt:
Als ik bv Start => Run => setup.exe doe, dan krijg ik dezelfde fout.
Maar regedit lukt.
...

Waarschijnlijk een virus/spyware-probleem.

Doe eerst een scan met bvhousecall en lees het volgende topic maar eens door:
Spyware/Hijack
Bovenste sticky goed lezen en je evt. log ook daar posten in "Plaats een vraag".

foutmelding

Sommige virussen veranderen een register setting waardoor er geen exe-files meer werken, zodat er ook geen programma's zoals regedit.exe meer kunnen worden aangesproken. Buiten de functie "Zoeken" werkt er eigenlijk niets meer. Vaak is formatteren de enige oplossing. Toch kan het anders: We tonen hier hoe je deze corrupte register waarde kan herstellen.
- Via menu ‘Bewerken’ laat je zoeken op ‘exefile’. (selecteer "Deze computer" en vink alleen "sleutels" en "Hele tekenreeks" aan.)
- Laat zoeken tot je de identieke schrijfwijze hebt gevonden ( vind je er één die niet identiek is, duw dan op F3 tot je de juiste gevonden hebt)
- De file bevindt zich in: Hkey_Classes_Root
- Klik het kruisje open en daaronder zie je een map ‘ shell’
- Klik op het kruisje en je ziet een map ‘open’
- Klik nu dit kruisje open en je ziet een map ‘command’
- Hier vindt je de oorzaak van al de miserie. Rechts zie je staan ‘ standaard’
- Dubbelklik op Standaard en verander hetgeen er staat in “%1” %*
- Sluit het register en tot je verbazing werkt alles terug.
- Zet nu nog die regedit.com op een diskette en je zal in het vervolg zoveel moeite niet meer moeten doen.

Om een lange maar JUISTE uitleg korter te maken. (korter maken noem ik dat )

Download volgend regbestand naar verkenner. Selecteer het en geef een rechtermuisklik. Kies voor samenvoegen. Geef toestemming.

http://users.pandora.be/lucien/exefile.reg

Bedankt voor je help Thomas Jan.
Nu, wat ik gedaan heb is het volgende:
Ik ben de registery file gaan opzoeken zoals jij hebt beschreven:
wat ik vond onder standaart was %SystemRoot%\Explorer.exe /idlist,%I,%L

dit heb ik dan veranderd in
“%1” %* (zoals het hier staat)

Maar zonder enig effect. Bovendien heb ik de reg. file van jou gedownload. en toegevoegd. => zonder resultaat.
Nu wat dat van die spyware en virus betreft. Van dag 1 heb ik de nieuwste virusscanner (panda) en spyscanner (spysweeper) erop geplaats. Dus of het ongedierte is, betwijgel ik.
Hoe dan ook ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Thx

Zoals Jan Thomas ook al zei, wordt dit soort exe-problemen heel vaak veroorzaakt door virussen/spyware. Zelfs de beste virusscanners laten wel eens een steekje vallen, en helemaal als het om Trojanen gaat.

Verder kan een grondige controle van je pc absoluut geen kwaad. Levert het niets op, dan heb je een veel voorkomende oorzaak uitgesloten en kan je verder zoeken.

Maar de keus is aan jou, natuurlijk.

Iig succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan