• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Error 400

Status
Niet open voor verdere reacties.

HyperXnl

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2016
Goedemorgen Mannen,

Afgelopen weekend ben ik bezig geweest om een offerte tool te maken in Excel (met Macro's etc).
Alles werkte thuis (windows) echter kom ik nu bij mij op het werk (Mac) en krijg ik bij 2 macro's opslaan als een Visual Basic 400 error.....

Macro opslaan als xlsm:
Code:
Sub Opslaan()
  Dim strFileName As Variant
  Dim strPath As String
  strFileName = Range("L4").Value
  strFileName = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:=strPath & strFileName, _
                                              FileFilter:="Excel Files (*.xlsm), *.xlsm, Excel 2007 Files (*.xlsm), *.xslm", _
                                              FilterIndex:=1, _
                                              Title:="Kies de juiste map en pas eventueel de bestandsnaam aan!")
  If strFileName = False Then
    MsgBox "Oh oh... bestand is niet opgeslagen! "
  Else
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=strFileName
    MsgBox "Gelukt! Opgeslagen als: " & strFileName
  End If
End Sub

Macro opslaan als pdf

Code:
Sub saveAsPDF()
  Dim strFileName As Variant
  Dim strPath As String
  strFileName = Range("L4").Value
  strFileName = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:=strPath & strFileName, _
         FileFilter:="PDF files, *.pdf", _
         Title:="Save PDF File")

If strFileName = "Boolean" Then
    Else
        ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, _
            Filename:=Range("L4").Value, Quality:=xlQualityStandard, _
            IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
            OpenAfterPublish:=False
            End If
    End Sub

Zit er verschil in Windows en Mac excel... en hoe dit op te lossen.

Grtz. Michael.

Naast dat Office voor een Mac slechts beperkte ondersteuning heeft voor VBA is de padnotatie bij een Mac anders dan bij Windows.
Test dat dus eens met de waarde in L4.
Als dat de oorzaak is zal je dat gedeelte van de macro zo moeten maken dat het voor zowel Windows als Mac werkt.

Naast dat Office voor een Mac slechts beperkte ondersteuning heeft voor VBA is de padnotatie bij een Mac anders dan bij Windows.
Test dat dus eens met de waarde in L4.
Als dat de oorzaak is zal je dat gedeelte van de macro zo moeten maken dat het voor zowel Windows als Mac werkt.

Zowel naar de padnotatie als cel waarde gekeken en veranderd maar hou de 400 error?

Loop de code in debug mode door (F8) en laat dan weten op welke regel de fout zich voordoet.

Loop de code in debug mode door (F8) en laat dan weten op welke regel de fout zich voordoet.

Ben er net achter via rond de bruin dat de functie Application.GetSaveAsFilename niet bestaat voor de MAC :( Helaas.
(Debug mode is voor windows, hij loopt fout op de Apple/ Mac, op windows heb ik 0 problemen)

Dat bedoel ik dus met beperkte ondersteuning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan