Error 5 in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Berichten
93
Beste Forumleden,

Op mijn Laptop van het merk HP Compac doet zich het volgende probleem voor in Windows 7.
Om ruimte te sparen op mijn C-Partitie, heb ik een aantal programma's op de D-Partitie gezet en dat ging tot voor kort prima, maar nu krijg ik, wanneer ik zo'n programma op de D-partitie probeer te benaderen, b.v. voor een de-installatie, de melding: "Could not be opened. Cannot uninstall.
Error 5: Toegang geweigerd". Ik kan mijn programma's op de D-partitie dus niet meer benaderen.
Weet iemand hoe dat komt en nog beter: hoe ik die melding weg kan krijgen, zodat ik mijn programma's op de D-Partitie weer normaal kan benaderen?

Ik ben bij voorbaar dankbaar voor iedere eventuele reactie en kijk daar zeer naar uit,

In afwachting van uw berichten, verblijf ik met vriendelijke groet

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
systeemherstel naar voor dat dit probleem kwam misschien
persoonlijke bestanden worden hier niet mee gewist na het herstelpunt geinstalleerde programma's wel
grote kans dat dit helpt
 
Voor alle duidelijkheid: Deze programma's zijn destijds meteen op de D: geïnstalleerd?
Toch niet verplaatst?
 
Hoi Member en Zoeff,

Zeer bedankt voor de reactie. Systeemherstel voor m ijn D-partitie is niet mogelijk, omdat de D-Partitie niet is opgenomen in Systeemherstel.
De programma's zijn meteen op de D-Partitie geinstalleerd.

Iemand nog een ander idee?


In afwachting van jullie berichten, verblijf ik met vriendelijke groet

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Installeer de programma's eens opnieuw in dezelfde mappen en kijk eens of je de programma's daarna wel kunt verwijderen.
 
probeer anders even chkdsk uit te voeren op de d schijf
klik op start, klik op uitvoeren, typ cmd, typ chkdsk D:/r
het kan zijn dat hij deze melding geeft: "Chkdsk kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dat het volume wordt gecontroleerd wanneer het systeem opnieuw wordt gestart (J/N)? (J/N)"
typ dan "J" en start de computer opnieuw op daarna zal hij chkdsk uit gaan voeren en zal je computer starten

BRON: http://support.microsoft.com/kb/315265/nl
 
Laatst bewerkt:
Hoi eenpersoon,

Bedankt voor de suggestie. Heb chkdsk D:/r uitgevoerd. Helaas had dit niet het gewenste resultaat. Heb je misschien nog een andere suggestie?

Groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
kun je het programma of een ander bestand wel kopieeren naar een andere schijf/partitie en openen en kun je andere (tekst) bestanden wel openen vanaf de schijf of er tekstbestanden opslaan
 
Heb je wel de juiste tijd en datum ingesteld? Heb je wel de juiste machtigingen voor die mappen (onder Eigenschappen)?
Let op dat het chkdsk /f/r moet zijn. Doe een volledige systeemscan met je beveiligingsprogramma en ook een scan met MBAM.
 
Laatst bewerkt:
Nee eenpersoon, ik kan ook geen andere (tekst)bestanden opslaan op de D-partitie en De Hulk: Ik denk eveneens, dat het probleem met (de juiste) machtigingen te maken heeft, maar hoe kan ik dat controleren?
 
ik kan ook geen andere (tekst)bestanden opslaan op de D-partitie
Dan zit daar de fout. Dan weet ik niet hoe je dat oplost. Machtigingen van mappen > als je op de map gaat staan dan RMK > Eigenschappen > Beveiliging en meestal kies ik dan voor > Volledig beheer.

Helaas weet Microsoft zelf niet hoe dat met die 'machtigingen' en 'Eigenaar' in elkaar zit en heel veel mensen op fora ook niet. Er is geen touw aan vast te knopen en veel te ingewikkeld en vaak is het gokwerk waar je mee bezig bent.
 
@dehulk raar volgens de MS site moest het toch echt chkds D:/r zijn maar ik denk dan ook dat het met machtigingen temaken heeft, probeer eerst eens wat de hull zegt en probeer anders een ubuntu live cd/usb te maken en daarvan op te starten, als je dan de bestanden kunt openen (alleen tekstbestanden, foto's etc. Geen programma's (.exe)) en die op kunt slaan heb je niet de goeie machtigingen in windows, dan kun je het best de bestanden naar een andere schijf verplaatsen (ook verborgen bestanden!) en daara D formateren en alles terugzetten
 
Hallo iedereen, die getracht heeft een oplossing voor mijn probleem te vinden. Ik waardeer het heel erg, de moeite die zich de leden van dit Forum getroost hebben om mee te helpen mijn probleem op te lossen. Dat er verschillende inzichten zijn voor de oplossing van het probleem, geeft volgens mij alleen maar aan, dat het probleem moeilijk te definiëren en op te lossen was. Nogmaals ik waardeer de inzet van de diverse forumleden enorm. Mijn hartelijke dank hiervoor. Inmiddels kan ik melden, dat ik het probleem gedeeltelijk heb opgelost, door een Image van de C-Partitie d.m.v. het programma "Acronis" terug te zetten. Bij deze Image, doet het door mij aangegeven probleem zich gelukkig niet meer voor, maar wel heb ik nu nog veel werk omdat ik verschillende programma's niet meer ter beschilkking heb en deze opnieuw moet installeren en configureren. Dat laatste doe ik graag in de wetenschap, dat het probleem voorvoor ik om hulp vroeg, lijkt opgelost. Nogmaals mijn hartelijke dank voor de Forumleden, die getracht hebben, mij te helpen.:thumb::thumb:

Met vr. groet.

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan