• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost error 57121

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

antonl007

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2022
Ik heb een nogal complex probleem (volgens ChatGTP) en jammer genoeg moet ik dat beamen. Het gaat om een Excel met VBA, 30+ werkbladen, 0 koppelingen en een stuk of 100 atcive-x objecten van +/- 1100 Kb groot. Ik weet nog niet wanneer maar iig als ik een kleine uitbreiding doe (doe alles stap voor stap met steeds nieuwe versies e.d.) en ik sla op dan groeit het bestand soms met bijv. 100kb terwijl het eigenlijk veel minder zou moeten zijn als je kijkt naar wat is toegevoegd. Ik weet genoeg van compressies e.d. van Excel dat na opslag bestand wat kleiner kan worden etc.). Iig na vele relevante suggesties van ChatGtp uitgevoerd te hebben die tot niets hebben geleid (Chatgtp is uberhaupt nog in zijn beginfase) constateerde ik dat als het bestand bijv. van 1100 kb na 1200kb is gegaan en als je het daarna opent je de foutmelding 57121 krijgt nadat het bestand gecrasht is. (PS: als na een update het kleinere stappen zijn en ook volgens verwachting dan is er niets aan de hand) Je komt er niet meer in en als je na veilige modus verder gaat lukt ook niets en als je daarna veilige modus “nee” zegt opent hij wel maar is aardig wat Active-x functionaliteit verdwenen en het bestand ook veel kleiner iig waardeloos geworden want je weet niet wat allemaal mist en Excel geeft ook een melding dat er veel verdwenen kan zijn en is etc. Op een ander werkstation is er met het bestand niets aan de hand als je het opent (daar is ook MS Office W10 en ook op een ander werkstation met zelfde maar dan W11 ook geen problemen echter op mijn favoriete werkstation met W11 dus nog wel. NB: als je daar het bestand opslaat wordt het weer een stuk kleiner dan 1200kb! Ook settings van vertrouwenscentrum identiek en ook op probleemstation MS office verwijderd en opnieuw geinstalleerd echter probleem blijft. Iig om er een punt aan te breien, heeft iemand ervaring met error 57121 en/of met dit vooralsnog ongrijpbare probleem wat ik graag opgelost wil hebben omdat het nogal wat onzekerheid met zich meebrengt bij het distribueren van de Excel. NB: ik kan het bestand niet plaatsen vanwege dat het niet openbaar kan worden.

Het voordeel van ChatGTP is dat het nooit achter een voorbeeld vraagt.

Zo'n lang verhaal zonder voorbeeld bestandje lees ik niet eens.
Probeer het probleem eens korter te beschrijven en voeg ook een excel bestandje toe.

tsja, pechgehad voor mij dan....hier staat alles in wat m.i. relevant kan zijn. Kan het wel kort houden maar dan ga je alle dingen vragen die er nu ook al staan. Ik vraag alleen of iemand ervaring heeft met error 57121 (is nb een error voor meerdere gekke dingen).

Ik heb een nogal complex probleem (volgens ChatGTP) en jammer genoeg moet ik dat beamen. Het gaat om een Excel met VBA, 30+ werkbladen, 0 koppelingen en een stuk of 100 atcive-x objecten van +/- 1100 Kb groot.
Deze eerste zin zegt totaal niets over je probleem en is totaal irrelevant.

wat klets je nou? gaan we elkaar hier nou mee bezig houden? is niet irrelevant, hoe groter de Excel, hoe vaker vreemde (elkaar bijtende) problemen voorkomen, dit bestand is dus vrij klein tov max. 2GB etc. Waarde is natuurlijk niet heel groot, als ik of chatgtp het antwoord had geweten was ik hier niet toch?

Sorry hoor, maar heb je wel eens van allinea's gehoord?
Je verhaaal is niet te volgen zo.

En een voorbeeld bestand is altijd te maken.

Zo'n foutmelding gaat altijd over een gebruiker.

Dit is een voorbeeld van een typische error waar Microsoft wel vaker last van heeft. Niet consistent te reproduceren en geen touw aan vast te knopen. Ook komt er nooit een fix. Deze melding komt blijkbaar ook al voor in het jaar 2012.

Wel lijkt alles te wijzen richting een probleem met ActiveX. Dit heeft al een tijdje de status "deprecated". Mijn advies zou dan ook zijn om tijd te steken in het herbouwen van de applicatie, en niet in het oplossen van een probleem waar blijkbaar niemand een oplossing voor heeft. (Ik neem even aan dat je de gebruikelijke stappen van herinstallatie en updates al hebt uitgevoerd).

Bedankt voor de veelal waardevolle reacties. Ik kan er verder mee. Vooral "Troubleshooting Excel Error 57121 on Windows: Quick Fixes for Smooth Spreadsheet Operations" ziet er veelbelovend uit.

En SNB, ik zie dat je al vanaf 2008 reageert en heb een aantal van je oude reacties gelezen, kom op m/v, gooi die chagrijn van je af en ga leuke dingen doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan