• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

error 68 Device unavailable

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisett

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Hoi allemaal!
Ik worstel al een tijd met een probleem en ik kom er zelf echt niet uit! Ik ben bezig om mijn code van windows naar mac om te schrijven maar ik krijg nu een error decive unavailable en ik weet echt niet hoe ik dit nu op moet lossen. Het gaat om de volgende code. De fout geeftie in: If Not Len(Dir(stPath, vbDirectory)) > 0 Then

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Code:
Function FactuurOpslaan()
    Dim stPath As String
    Dim stsPath As String
    With Sheets("Factuur Opstellen")
        stPath = ActiveWorkbook.Path & ":Facturen"
        stPath = stPath & "Facturen" & Space(1) & MaandNaam(Month(Now)) & "-" & Year(Now)
        If Not Len(Dir(stPath, vbDirectory)) > 0 Then
            MkDir stPath
        End If
        .ExportAsFixedFormat 0, stPath & Application.PathSeparator & "Factuur " & .Range("F29") & ".pdf", , 1
    End With
End Function

Maakt helaas geen verschil, nog steeds dezelfde melding. Hiervoor had ik de melding dat hij de path niet kon vinden. Deze heb ik wel opkunnen lossen door de stPaths wat aan te passen, maar toen verscheen deze melding..

Sorry. Ik had hem al verwijderd. Zag te laat dat het om Office op Mac ging.

Misschien een goed plan om in je Function even een pauze in te lassen en stPath op het scherm te laten zien. Mogelijk heb je nu een stPath die op een Mac niet is toegestaan, waar je geen schrijfrechten hebt etc.

Tijs.

Voor je Mac is het pathseparator een slash ipv een backslash.

Draai eens:
Code:
msgbox application.pathseparator.

Vervang dit....
Code:
stPath = ActiveWorkbook.Path & ":Facturen"
        stPath = stPath & "Facturen" & Space(1) & MaandNaam(Month(Now)) & "-" & Year(Now)

....eens voor.
Code:
stPath = ActiveWorkbook.Path & Application.PathSeparator &  "Facturen " & MaandNaam(Month(Now)) & "-" & Year(Now)
of:
Code:
stPath = ActiveWorkbook.Path  &  "/Facturen " & MaandNaam(Month(Now)) & "-" & Year(Now)

Sorry voor de late respons.. Vakantie he!

De message box laat een : zien. Dus dit verklaart wel waarom een slash het probleem niet oplost.

Ik heb het advies van HSV niet helemaal opgevolgd om 1 stpath te maken omdat de facturen in de eerste en tweede niet hetzelfde zijn. Ik wil namelijk dat de code in het mapje " facturen" waar ook het excel bestand staat (eerste stpath) een andere map maakt met facturen juli-2015, dus met de tekst van deze maand. en als deze er al is dan kan deze stap dus worden overgeslagen, maar dat het bestand dus in facturen juli-2015 wordt opgeslagen.

@dnties: hoe laat ik die stappen zien? want ik denk dat ik dan wel het probleem terug kan vinden!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan