error acOutputReport als RTF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Berichten
150
Beste forumleden,

Met bijgevoegd stukje code wil ik een rapport op 2 verschillende locaties opslaan, hetgeen prima werkt met mijn Access Pro 2013. Bij alle Runtime users wordt echter alleen het 1e deel van deze code uitgevoerd, bij uitvoering van de 2e regel loopt de code in de Error_Handler. Hoe kan dit en is dit op te lossen? Het rapport Rap_1 (op basis van een query) hoeft dus niet geopend te worden, uitsluitend 2x opgeslagen als RTF.

Graag uw hulp!
Bospeen

Code:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "Rap_1", acFormatRTF, "C:\rapporten1\rapport1_" & Me.DOSSIER & "_" & ".rtf"
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "Rap_1", acFormatRTF, "C:\rapporten1\" & Me.DOSSIER & "\" & "RAPPORT1_" & Me.DOSSIER & ".rtf"
 
Tja, weinig van te zeggen zo, maar kan het zijn dat er een map mist in c:\rapporten1? Je slaat zo te zien op in een variabele map, dus die moet wel bestaan.
 
De variabele map in de 1e regel wordt vooraf aangemaakt, dat kan het probleem niet zijn. Het maakt bovendien geen verschil welke van de 2 regels ik als eerste vermeld, telkens loopt de uitvoering van de 2e regel in een error (of dit nu een vaste of variabele map is). Maar dit probleem doet zich alleen voor bij Access Runtime users, met Access pro doet dit probleem zich helemaal niet voor.
Het lijkt erop alsof het eerste opgeslagen rapport bij Runtime users verhindert dat de volgende regel wordt uitgevoerd, alsof het rapport "onderhuids" nog open of actief is of zoiets(?).
 
Misschien zit er een vertragingsprobleempje, waardoor de runtime in de problemen komt met het tweede rapport. Je kunt dit eens proberen:
Code:
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "Rap_1", acFormatRTF, "C:\rapporten1\rapport1_" & Me.DOSSIER & "_" & ".rtf"
    MsgBox "En nog een rapportje!", vbInformation
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "Rap_1", acFormatRTF, "C:\rapporten1\" & Me.DOSSIER & "\" & "RAPPORT1_" & Me.DOSSIER & ".rtf"
 
Ik heb de msgbox ertussen geprobeerd, helaas blijft de error verschijnen.
Een goed suggestie overigens, ik had al wat gegoogeld en gevonden dat een "call sleep" opdracht kan helpen. Ik ga dat ook nog proberen...
 
Als de Msgbox niet werkt, dan gaat een Sleep ook niet werken denk ik. De functie was inderdaad om even een pauze in te lassen. Maar je kan zoiets proberen:

Code:
     DoCmd.OutputTo acOutputReport, "Rap_1", acFormatRTF, "C:\rapporten1\rapport1_" & Me.DOSSIER & "_" & ".rtf"
     tWait = Time
     tWait = DateAdd("s", 5, tWait)
     Do Until tNow >= tWait 
          tNow = Time
     Loop
     DoCmd.OutputTo acOutputReport, "Rap_1", acFormatRTF, "C:\rapporten1" & Me.DOSSIER & "" & "RAPPORT1_" & Me.DOSSIER & ".rtf"
 
Bedankt voor de code, getest en helaas resulterend in dezelfde error.
 
Hallo, wat is de foutmelding die je krijgt? number + description?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan