Error bij het opstarten please help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

menzow

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
19
hey ik krijg een error als ik mijn pc opstart ( andere als waar ik nu op zit )
de error is zo:

The system was not correctly shut down and now working in safe mode speed, please press "DEL" to BIOS setup table to set correct CPU speed

Ik heb geen idee wat er fout is ik heb hem gewoon afgesloten en ik ben ook niet egt bekend op dit gebied kan iemand mij helpen :D
 
jou foutmelding geeft aan dat er in je bios een verkeerde processor snelheid staat.

weet je wat daar moet staan ??
 
Nee..

Nee ik weet niks van bios dingen af
Ik weet niet eens waar de speed staat
 
En mogelijk ter aanvulling: als je mazzel hebt dan staat in het bios bij CPU detect iets van een optie als "auto detect". Zo ja, dan zou je die eens moeten activeren en daarna het bios verlaten met F10. (Save and Exit)

Al is het iig heel vreemd dat het euvel zich "zomaar" voordeed.

[edit] zag zojuist pas je bericht hierboven. We waren kennelijk tegelijk aan het posten. Ga in het bios en waar je moet zoeken is het meest linkertabblad (bovenin) of de 2e van links. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
weet je wel wat er allemaal in je computer zit...
type moederbord...welke processor.
 
Huh

Ik heb alleen boven in de tabladen
Main | Advanced | Security | Hardware Monitor | Exit

Onder het tablad advanced zie ik

Advanced bios
Advanced Chipet Features
Intergrated Peripherals
Power manegement setup
PNP/pci configurations

En onder het tablad main heb ik

System date
System Time
Primary master
Primary Slave
Secundary master
Secundary slave
Legacy Diskette A
Halot on [ All errors ]
 
Ik denk dat je de hoofdprijs hebt met "main". Zolang je niets verandert en alleen maar "kijkt" kun je daar op zoek naar een "veld" (links in beeld) met CPU of "processor". Rechts daarvan hoort "iets" te staan van de naam / type processor. Ook zou het kunnen (zie hiervoor) dat je rechts een waarde kunt instellen als "auto-detect".
 
Ik denk dat je de hoofdprijs hebt met "main". Zolang je niets verandert en alleen maar "kijkt" kun je daar op zoek naar een "veld" (links in beeld) met CPU of "processor". Rechts daarvan hoort "iets" te staan van de naam / type processor. Ook zou het kunnen (zie hiervoor) dat je rechts een waarde kunt instellen als "auto-detect".

Ik heb zonet alle opties gegeven die er bij main stonden
 
Ja oké,
ik kan alleen mijn bios even niet benaderen omdat mijn systeem een "grote" backup aan het maken is op mijn externe hdd. Ik kom er straks op terug. (misschien dat Puppie je het eerder kan vertellen waar je precies moet kijken)
 
Ok ik wacht :p
mn vader is voor 5weken weg in india dus die kan ik het niet vragen
naja hij belt s'avonds altijd dus als het dan nog nie opgelost is vraag ik het dan wel
 
Tablad main en advanced moet je hebben. Bij main kun je raadplegen, bj advanced eventueel waarden veranderen.

foto 1: zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 20
huh bij mij ziet het er heel anders uit :S die 2 dingen heb ik helemaal nergens :S
 
Maakt niet uit, je moet je niet blindstaren op de namen van de tabbladen of de exacte volgorde of benaming van de velden. Het gaat om het beeld WAAR je naar moet kijken. Dát kun je op mijn foto's zien. Hoe dat dan in jouw bios exact heet is niet relevant.

Op de eerstre foto kun je zien WELKE processor herkend wordt, op de tweede foto kun je zien waar je dingen kunt veranderen.
Het gaat dus in 2e instantie om die foto met CPU ratio settings etc. dáár moet je bij jouw bios naar zoeken indien wat veranderd zou moeten worden,
 
Laatst bewerkt:
zo ben weer terug....
dus je kunt wel in het bios komen.
vertel dan eens welk merk bios je hebt.
zoals je bij pasja kunt zien is het en asus bios wat heb jij ?

en je moet toch kijken bij advanced en dan advanced bios
 
Wat nu als je gewoon nog eens een keer opstart, krijg je dan weer dezelfde error? Met een beetje mazzel was het een Windows of bios hikje en is alles bij een volgende opstart weer oké......................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan