Error bij installatie .net framework

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
De installatie van een bepaalde software (Ghost in NSW 2006 Premier)vraagt ook om de installatie van .net framework.

Als ik .net framework 3.0 (of een andere, vorige versie) wil installeren krijg ik steeds "Error 25007.Error occurred while initializing fusion..." 0x8013702.

Bij zoeken met google kreeg volgende oplossing:

Verwijder: windows\winsxs\policies en het probleem (installatie van .net framework) is opgelost...

Nog niet geprobeerd, maar heb vooraf wel een vraagje:
Wat gebeurt er als ik "windows\winsxs\policies" verwijder, geeft dit geen andere problemen en waar voor dient "windows\winsxs\policies".µ

Bedankt.

PS Iemand een andere oplossing ?

In Windows XP komt "%systemroo%\windows\winsxs\policies" te staan o.a. na een upgrade van MS Publisher (de verhoging van het versienummer van Publisher wordt er in opgeslagen), maar het kan geen kwaad het te verwijderen.

Misschien heb je ook nog iets aan een "troubleshooter" voor moeilijkheden bij de installatie van NET Framework. Het gaat daarbij wel om een ander probleem, maar er wordt gelinkt naar een tooltje om alle versies van NET Framework "clean" te verwijderen. Dat speelt bij jou geloof ik niet, maar er wordt ook uitgelegd hoe je de juiste volgorde aan moet houden bij het installeren van de versies.

Overigens is versie 1.1 met beveiligingsupdate het belangrijkste, 2 en 3 zijn op een XP systeem (nog) niet echt noodzakelijk. Maar als het lukt, zet ze er op, (bij de optionele updates van Windows Update worden ze wel opgenomen, als versie 1.1 enmaal op je systeem staat).

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat ik best .netframework 1.1 installeer (indien het na verwijderen van de inhoud van policies wel zou lukken...) in plaats van de versie 2 of 3 ?
Of begin ik gewoon met de laatste versie ?
Is het mogelijk om de inhoud van policies op een andere plaats te zetten (knippen en plakken) om die dan, na eventuele .net framework installatie, "zonder bijkomende problemen" terug te zetten, of is dat niet noodzakelijk ?

Zelfs na het verwijderen van de "inhoud" van policies krijg ik bij de installatie van .net framework nog steeds dezelfde fout:
"Fout tijdens installatie van fusie. Fusie met Loadlibrary shlim kon niet worden geladen".
Error 25007, fout 0x8013702.

Iets aan te doen ?

PS Ik heb "policies" niet verwijderd enkel de inhoud geknipt en verplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan